onsdag, september 28

Rapport från ett hotellrum

Äntligen framme i Göteborg. Tåget var fullt av bibliotekarier, bytte plats med en av dom och hamnade mitt emot min pluggkompis Anna. Resan gick illfort med andra ord.

Nu sitter jag på mitt finfina hotellrum. Med datoruppkoppling (phu), thekokare till min rossliga hals, badkar som jag inom kort ämnar inta, utsikt över Liseberg, en viss ny WERA-wrap liggandes på en av sängarna (jag har två sängar!!!), mätt i magen efter en god wok. La dolce vita! Skulle kunna tänka mig att stanna här ett par dagar extra och göra stan. En trovärdig källa har meddelat mig att NK i Göteborg slår Sthlm med hästlängder. Och efter att ha läst Ebbas blogg blir jag toksugen på alla små boutiquer och second handställen. Men den här gången får det bli mässa!

PS. Hörde just på TV om rekordförsäljningssiffror för H&M. Inte så konstigt, JAG är ju kund där ;)

Inga kommentarer: