söndag, september 25

Gott hela helgen

Kräftskiva med tillbehör tar ut sin rätt dagen efter. Men det var det värt. Ett hett efterrättstips, som vi bjöds på, är radiokaka. Mäktigt, räcker med en smal bit, men oh så gott.

Brunchade med gamla bibliotekariekompisarna igår också. På A la Crêpe på Katarina Bangata 42. Myspysigt litet ställe med utsökta crêpes och galetter. Och KUL att träffa alla. Vi satt och blev nostalgiska och pratade minnen och filosoferade om arbetslivet blivit som vi tänkt oss när vi pluggade (för 10 år sedan, skriiiiiiik). Har det det? Ja och nej, väl. Och så kom det fram att någon tycker jag är lik kommisarie Barnabys dotter i Morden i Midsomer. Mja jag vet inte, så här ser hon ut.

Och nu blir det spagetti och köttfärssås. Mamma mia! (som för övrigt alla pratar extatiskt om, vill absolut gå och se den.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du är lik henne!

(Inte för att jag tittar på Midsomer, jag tittar på Floor Filler!)

O jag ska på Mamma Mia i november, biljetterna köpta i november 2004...julklapp till föräldrarna :P

Linda K sa...

Om en förälder blir sjuk, får jag följa med då?

Anonym sa...

Jag kan tycka ibland att du liknar Dharma(Jenna Elfman) i Dharma & Greg.

Linda K sa...

Till Anita: Inte sett den...måste leta bild!