fredag, september 23

Fejkbibliotekarie?

Enligt Plaza Kvinna är detta kriterierna för att bli en het bibliotekarie:
  • Byt ut linserna mot ett par hornbågade glasögon. (mina bågar är inte hornbågade, OCH jag har linser också)
  • Om ditt hår är slingat - be din frisör utplåna slingorna (löjligt)
  • Välj höstgarderoben med omsorg. För den lyxiga bibliotekslooken - välj Prada (ok då)
  • Om du vill satsa på den töntiga stilen - välj hemstickat (stickat e cool - om jag bara kunde)
  • Ytterplagget får gärna vara i manchester eller mocka. Se till att knäppa alla knappar. (eh?)
  • Skorna. Glöm Manolo och Jimmy Choo. Uppsök tantbutiker som säljer ergonomiska skor. (skitsnack!)
  • Make up är tillåtet. Dock ej läppglans (skitsnack igen)
  • Handla böcker på antikvariat (händer väl, men oftare online eller på Pocketshop)
  • Te - inte kaffe (båda)
  • Skaffa katt (maken är allerisk)
  • Istället för dagbok - skriv ner dagens händelser i diktformat (skulle inte tro det)
  • Öva dig hemma att läsa poesi. Sök sen upp en klubb där du kan läsa högt. Finns ingen startar du en själv. (jag häpnar)

Jag VISSTE det! Jag är ingen äkta bibliotekarie! Och utgår man från den här listan känns det helt ok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köpte en tröja idag som du nog skulle gilla. En brun kortärmad ylletröja från Stray Boys - jag blev så inspirerad av din fina svarta kortärmade som du har över olika blusar och skjortor!

Linda K sa...

Till Anna: Brunt, det låter snyggo! Rätt skönt att ha över skjortan när det börjar bli kallt ute. OCH snyggt förstås!