torsdag, september 22

Begagnat och billigt guld

Efter jobbet var jag till Tant Gredelin på Karlavägen, lämnde in några barnplagg. Hittade ett par bruna POP manchesterbyxor till sonen. Inget till mig själv dock. Annars brukar det finnas ett och annat där. Som det där snyggo skärpet jag stod och tvekade på, inte köpte, ångrade mig och återvände men kom försent. Inte tveka när det gäller second hand, det finns ju bara en av varje! Det fanns en smågalen beige tröja från Moschino med en get på (låter obegripligt, jag vet, men den hade nåt). Men den var aningen stor, och vad ska jag egentligen med en gettröja till?

Förresten, igår på H&M i Gallerian, på skoflukten, fanns det en helcool guldväska. Inte pytteliten men ultimat för party. Att jag sen sällan går på partaj är en annan sak... Och så är det det där med billiga väskor = taskig kvalitet, har nån allergi mot det. Hur som helst, guldfärgat är tokläckert!

Inga kommentarer: