onsdag, september 7

Mode - en hel vetenskap

Jajemen, Stockholms universitet planerar för en teoretisk modevetenskaplig utbildning. Står att läsa om i SvD idag. "Mode är inte bara psykologi, etnologi eller konstvetenskap, utan en blandning av flera ämnen." Tänk den som hade en magisterexamen i modevetenskap!

På det mer personliga modeplanet kan jag rapportera att jag nu är lycklig ägare till den French Connection-blus jag sökt med ljus och lykta efter. Fanns i Femina men inte i en enda butik i stan. Ringde agenturen som visat blusen i tidningen, och damen jag pratade med förklarade att den tyvärr inte skulle tas in till Sverige. Hon hade dock den som var med på fotot och den kunde jag få till inköpspris om jag ville. JAAAA TACK! Så det är med stolthet jag kan konstatera att jag är den enda i Sverige med höstens sötaste sekreteraröverdel!

Passar på att informera alla French Connection-intresserade om att agenturen har utförsäljning av FC-kläder den 26-28 septemer. Tomtebogatan 4. TIll inköpspriser, så shop ´til you drop.

Såg Ebba von Sydow på TV ikväll. Coolers outfit.

Inga kommentarer: