måndag, februari 13

Med risk att låta som en farmor...

Helylle-Linda kan inte hålla sig utan måste fråga, har ni g-y-m-n-a-s-t-i-k-s-k-o-r på er nu? Mitt i vintern? I 10 minus? I helgen när jag t-banade in till stan (med Ballykängor på fötterna eftersom det var kallt!) observerade jag att väldigt många hade gympadojor. Dunjackor och mössor och hela köret ja då - men med gympaskor. Hutter om mina futter! Käre bror kör också med sina Adidas året runt, typ. Bonusdottern trotsar kölden och drar på sig sina rosa Reebok. Remarkablet! Blir det inte svinkallt? Och lite halt? *samlar vuxenpoäng*

31 kommentarer:

Anonym sa...

måste bara säga att jag verkligen gillar din blogg! :)

Anonym sa...

Ha ha!
Är snart 28 och har harvat runt i min Clark-kängor i två månader nu. Längtar efter mina härliga vita Converse men det finns inte en chans att jag drar på mig dem när termometern visar +-0. Och jag håller med: "tantvarning" & grymma vuxenpoäng men man är ju en varm tant iallafall!

Anonym sa...

Snart 38 men längtar oxå efter Converse. Bar hem ett par nya i fredags: röda med beiga blommor på - kanonläckra!
Snygga shorts du har, verkligen gjort dem själv? Jättefina! Hur långa är de?

Linda K sa...

breath: tack! :)

minna: nä precis. Jag väntar tills snö och slask har försvunnit. Så förståndigt så :P

anonymous: låter som tokfina och somriga converse. Jag har ett par gamla älskade benvita, dom funkar en sommar till. Japp, shortsen är ett par ganska baggy jeans jag aldrig använde. Klipp klipp med saxen bara och sy upp. Dom går till mitten av knät typ.

Anonym sa...

Som en farmor, en pappa och en mamma på samma gång ;) Men ja, jag har levt i mina Converse hela vintern. Ett par raggsockar i och så klarar man sig till och med genom en kväll på Liseberg i snöblandat regn och kallt kallt kallt.

Anonym sa...

Kul att se en i sin bransch är ute o blogggar. En modeintresserad sådan till på köpet:-). JObbar själv som bibliotekarie i Göteborg. Ha en bra dag!

Anonym sa...

nwj TOK heller! inte en sko som INTE är fårullsfodrad om det är 10 minus! burr! det jag kan sträcka mig till är ett par stövlar, men där går verkligen gränsen. gymnastikskor är till för gymnastik. och hundpromenader. och möjligen vissa andra tillfällen.

Anonym sa...

Måste prova fixa jeansshorts själv! Skall jag ta ett par baggy Levis eller tighta G-star? Ingen av dem används, bara ligger i garderoben.
Conversen är fina...har bott i mina batikmönstrade de senaste 5 somrarna, snart finns de inte mer...snyft

Anonym sa...

jag kör med mina superga varannan dag, fryser nästan ingenting haha :p

Anonym sa...

Dottern trampar omkring i reebok och själv känner man sig som en dålig förälder.
Men det gäller att välja sin strider.
ewa

Anonym sa...

Till mig själv har jag shoppat två par stövletter.
Ett par Gant typ herr skor och ett par bruna med två spännen på.
Skarpasko i Högdalen har mycket snyggt och inte så dyrt.
ewa

Linda K sa...

malin: kära barn säger jag då i sann farmoranda ;)

anonymous: en bibliotekarie? Kul! Ha en bra dag du med! :D

linda: en linda som tycker som den här lindan, phu :)

anonymous: jag skulle ta dom som e lite baggy, snyggt att kavla upp i sommar :)

julia: vikingafötter!

ewa: ungdomar kanske saknar känsel i fötterna? Du borde ha en blogg så man kunde få se dina fynd! :)

Anonym sa...

Näe, här är det tjocka skor som gäller. Men oj vad jag längtar till jympaskosäsongen! Och nu börjar det ju dyka upp snygga vita sneakers i affärerna. Jag vill ha vår. NU!

Anonym sa...

Jaja... den där Helena bor på http://hoshelena.blogsome.com också! ;-)Jag snubblade med fingrarna!

Linda K sa...

helena: har också spanat in en massa fint. Jag hatar snöslask!

Anonym sa...

svaret stavas R-A-G-G-S-O-C-K-A-R

Linda K sa...

karin: men får man i raggsockor i gympadojorna? Då skulle jag behöva en större storlek :(

Anonym sa...

Ha! Jag har underat precis samma sak. Idag hade jag också shorts och curlinglkängor :)

Men vad jag ffa opponerar mig emot är själva användandet av converse - de är fina men hu vad det blir svettigt inuti och de börjar lukta skunk på en gång. Eh - detta blev en motsägelse. När det är kllt är det för kllt och när det är varmt nog så blir det för varmt. Typ. ;) eller för tätt kanske snarare...

men det kanske är supermormorsaktig att tycka att tygskor inte är bra öht... ;)

Anonym sa...

Själv hade jag flats idag (-; Men jag frös inte, hade jag gjort det hade jag inte tagit på mig dom! (ps. vi i Malmö hade aningen "varmt" väder idag)

Linda K sa...

anna: HA HA HA!! Jag hajar resonemanget :D Men tänk va härligt att få svettas i ett par converse sommartid!

mimo: här ere snöslask och kallt samtidigt (går det?)... :(

Anna sa...

HA, HA, själv gick jag och huttrade i min dunjacka i morse med yllemössa och stor halsduk och förundrades över de tjejer som trippade förbi mig iklädda tunna vårkappor. Är det jag som är frys-lort eller är det vissa som har alltför stor vårlängtan? Å andra sidan köpte jag en ny, supersnygg InWear vår-trench idag som jag redan längtar efter att använda..

Anonym sa...

haha converse och jeansjacka var det som gällde igår i sthlm, de senaste 5 åren har jag varvat en tunn harrington med favvo jeansjackan, inga problem bara man kör dubbla tröjor under. I höstas shoppade jag dock en kappa så den åker helt klart på då det är som kallast.
Och Linda ännu en gång, hur i helskotta lyckas du se så jäkla snygg ut varje dag?

Linda K sa...

anna: jamen visst vill man ha vår nu!?

ruby: lager på lager alltså. Smart.

Åh. Jag kan bara säga tack snälla och rodna klädsamt :*)

Anonym sa...

Gympaskor är ändå okej nu, även om jag fortfarande går omkring i stövlar. Men det är värre med en del ungdomar som har ballerinaskor. Särskilt när det är såhär slaskigt då blir man ju alldeles blöt. Och jag ser ofta folk med flats på sig nu.

Linda K sa...

linnea: jag har sagt det förr och jag säger det igen: blöta fötter är ledsna fötter!

Anonym sa...

Jag har gympadojjor nu på mig, de bara att köra med raggsockar så funkar det. Kan ju inte vara utan mina basketkängor:)

Linda K sa...

lucky em: ja jag börjar fatta nu...men inte hur man knölar ner raggisar i skorna. Trångt väl?

Anonym sa...

Ja kanske lite trångt...men jag har små fötter o nästan alla skor är lite stora:)

Anonym sa...

haha, det är faktiskt inte så kallt som man kan tro.. eller så är det mina fötter som domnat av..
ballykängorna blir för klumpiga om man ska strutta omkring i skolan hela dagen =) men klart, är det massivt med snö blir det nog dom ändå!

Anonym sa...

Forsøk noen tykke lammeskinnsåler(sular), noe lignende som i UGG`s.

Har 3 par såler som jeg bytter jevnlig.

Bruker dem på samme måte som UGG`s; dvs. uten sokker.

Klem, Nina fra Norge.

Linda K sa...

nina: ja ugg´s och liknande är varma och goa. Har ett par men dom har fått stå på vinden den här vintern. Har funderat på att ha dom som tofflor inomhus, hi hi. Ser ju så gossigt ut när man ser kändisar som går runt i dom mitt i sommaren :)