måndag, februari 20

Bloggen - bra och anus

plus

Du får utlopp för ditt skrivbehov och kan skriva vad du vill, bra eller anus, allvar eller larv,ris eller ros. För det är din blogg!

Du stiftar bekantskap med en massa fellow bloggare! Som ger upphov till nya idéer, skratt, inspiration, funderingar och allt mellan himmel och jord.

Om du undrar över något, släng bara ut en fråga på bloggen så kommer det en massa goda råd och tips. Mycket roligare än att sitta och leta fram klokheter själv på Google.

minus

Bloggandet tenderar att ta upp ganska mycket tid. Klagomål kan förekomma från make och barn.

Abstinens. Jag bävar redan inför långhelgen på sportlovet då vi åker dit ingen dator finns. Hur ska det gå?

En nackdel för en gammal dagboksräv är att dagboken blir lidande, och mer av en veckobok.

14 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har samma plus och minus. Dock hade jag inga problem med abstinensen när jag var på skidresa (det var helt datorfritt), däremot veckan innan då jag inte kunde blogga pga tidsbrist! Sen skriver jag inte dagbok, så det problemet har jag inte. Kan du inte använda bloggen som din dagbok?
Fast det var stressigt att komma tillbaka från semestern när alla bloggar man kollar hade skrivit en miljon inlägg var! Av den anledningen borde man aldrig åka bort!

Anonym sa...

Åh, jag vet! Jag ska åka till Verbier (utan datorn) om några veckor och jag har redan börjat få grym bloggångest!

Anonym sa...

Plus
Olika åldrar samma intresse.
ewa

Linda K sa...

linda: skriver mest sånt som är kul och bra här och kanske mer privat och sånt som är jobbigt i dagboken. Ja, tre dagar ska jag väl klara av ;)

hotspot: kanske kan låtsasblogga i dagboken och föra in i efterhand? :)

ewa: sant!

Anonym sa...

jobbigt med bloggångesten som kan uppstå :)
MAn bloggar ju för olika orsaker, ibland glömmer man att man startade skriva för sin egen skull (iaf jag), efter ett tag kan det luta mer åt att man skriver mer o mer för läsarna...

Linda K sa...

snyggmary: mm det blir lite så ibland. Samtidigt är det ungefär samma som dagbokskriveri för mig. Fast man kan ju inte skriva vad som helst om vem som helst här, man vet aldrig vem som läser... :O

Anonym sa...

det är delvis därför jag har skaffat ett mobilt bredband i form av ett pc-kort. oh my - jag har blivit en nöööörd ;)

Linda K sa...

hedgehog: kanske vore nåt ja... ja e också lite nörd :P

Anonym sa...

När min kompis martin o jag var i NYC så pratade vi om nörderi och han berättade för mig att jag aldrig skulle kunna bli en nörd hur mycket jag än försökte (jag beklagade mig lite över mitt bristande nördskap innan såklart). Sen skaffade jag bloggen och ett år senare så utbrast han "du har blivit en nörd". En komplimang som heter duga.

Linda K sa...

anna: ja visst vill man va lite nörd, så där lagom charmigt mycket? :) Intellektuell bibliotekarie-nörd!

Fru Choklad sa...

Fast dina inlägg är ju i regel inte så långa även om du skriver flera per dag, så maken och barnen kan väl inte klaga så ofta på dig va ? ! ;)
När jag skriver vet jag inte vad som händer. Det går av sig självt och jag bara skriver och skriver. Blir oftast "för långt" :(

Linda K sa...

bling bling girl: skriver kort ja, men läser andras läääänge :) Mina journalistiska kunskaper säger mig att folk inte läser alltför långa stycken på datorn, där vill man ha kort och gott!

Skriver betydligt längre i dagboken, bloggen får bli lite dagbok light.

Anna sa...

Har faktiskt undrat lite hur 17 du hinner med att blogga med man och barn och jobb och allt annat, jag känner att min blogg blir lidande hela tiden för att jag inte hinner med. Och så fort jag sitter och läser andras bloggar och annat för mycket blir sambon lite ledsen.. förutom nu när det är OS förstås :-)
Har funderat på att ge mig själv blogg-förbud för att inte bli så stressad hela tiden, men det är ju liksom så kuuul..

Linda K sa...

anna: jag bloggar väl lite här och lite där (och ibland på jobbtid om jag får nån briljant idé!). Maken är datornörd själv så han hänger framför datorn rätt mycket också. Och så bloggar jag mest kvällstid när sonen somnat. Blir betydligt mindre tv-tittande sen jag började :)