torsdag, februari 23

Bokad

Åhlens hade en del att bjuda på bokrean. Jag högg följande:



Joyce Carol Oates "Blonde". Har den på engelska men gillade den sådär och läste inte klart. Efter vad alla andra säger borde den få en chans till. På svenska.

Cecilia von Krusenstjerna "En spricka i kristallen". Ögnade baksidan och den kändes helt rätt.

Anna Johnson "Tre svarta kjolar". Som en blogg i bokform skulle jag tro :)

Håkan Nesser "och Piccadilly Circus liggerinte i Kumla". Trodde jag skulle hitta den på rean och när jag inte bjorde det blev jag irriterad och köpte den i pocket.

Och så "Nalle och brandbilen" och "Bobos bok om färger" till sonen.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mycket kostade "tre svarta kjolar"? Kan tänka mig också köpa den, om den har rimligt pris :)

Alex sa...

Jag funderade på att köpa Blonde men blev snål när jag kom på att jag har den på pocket. Men jag har ångrat mig hela dagen. Den finns kanske kvar imorgon...

Anonym sa...

Von Krusenstjernas bok är något av det bästa jag läst, må det vara påhittat, jag älskar det!
Den boken har jag läst om tre gånger och flitigt använt den till diverse skolarbeten!

Linda K sa...

modeamatören: jag betalade 59 kr på Åhlens. Tycker jag den kan va värd.

alexandra: det är ju en riktig tegelsten men jag älskar Joyce så det känns rätt att ha den :)

bejamin: gu vad kul att höra! Nu vill jag bara kasta mig över den :D

Anonym sa...

uh , jag ska ta mej en svängom på bokrean imorgon, hann ej idag Men tänk om allt är slut? :(

Anonym sa...

"En spricka i kristallen" är bra. I helgen ska jag själv bege mig ut i reavimlet!

Linda K sa...

joanna: inte då! bokrean håller ju på i evigheter :)

maria: lycka till ! :)

linda: tror den är underhållande på ett behöver-inte-tänka-så-mycket-medan-jag-läser-sätt.

Anonym sa...

En spricka i kristallen blev jag lite besviken på, tyvärr, men å andra sidan älskar jag Blonde...

Anonym sa...

Jag har försökt att läsa ut Blonde i två år...men jag har fortfarande ngr 100 sidor kvar. Den är lite jobbig att komma igenom. Men förhoppningsvis blir den bättre

Jessica sa...

Tre svarta kjolar är faktiskt riktigt nice :) Rätt mycket praktiska tips etc.

Linda K sa...

hotspot: får se vad jag tycker...

emma: jag ska göra ett seriöst försök. Stora problemet är att den är en tegelsten = jobbig at bära med sig i väskan! :(

jessica: mmm den verkar givande :)

Anonym sa...

"En spricka i kristallen" är riktigt bra, lite seg i början men ge den en chans! =)

Linda K sa...

amanda: börjad idag, tycker den är kanon!