torsdag, februari 2

Hur vuxen?

Är jag vuxen nu? Testar.

Jobb (1p) - jajemen.
Visitkort (1p) - javisst.
Konferens (1p) - jaaaa (börjar låta som den där telefonreklamen där telefonistan säger ja hela tiden...)
Bor hos föräldrar (2p) - åh det var länge sen!
Vara sambo (1p) - japp.
Vara förlovad (1p) - dajm.
Vara gift (2p) - jao!
Skild (3p) - icke.
Äga villa (2p) - ja, äga villa.
Ha en bil (1p kombi + 1p) - ja, en röd, och ja en kombi (låter förresten som det är min son som ställer frågorna - "leka bil?")
Hund (1p) - nä, allergisk make
Lån (1p) - nä vi sparade till ett hus - duh!
Gemensam ekonomi (1p) - delvis.
Pensionsspara (1p) - inte aktivt.
Storhandla (1p) - torsdagskvällar.
ICA-kundkort (1p) - kan du tro.
Använda rabattkuponger (2p) - glömmer dom alltid hemma.
Äga hushållsassistent (1p) - ugh, äga assistent.
Äga diskmaskin (1p) - jo.
Dubbelsäng (2p) - 160 cm.
Ha julgran på julen (2p) - visst.
Gråa hår (1p) - tror inte det?
Celluliter (1p) - en och annan skymtas.
Prenumerera på morgontidning (1p) - SvD och DN.
Lösa sudoko (1p) - nä, löser korsord istället.
Välja att inte svara i telefon (2p) - nä, ring så svarar jag.
Putsa fönster (1p) - när jag måste.
Svampplockning (2p) - nej tack.
Långfärdsskridskor (1p) - om jag hade några.
Parmiddag (1p) - oh pöliiiiiize!
Vinprovning (1p) - bara hemmavid.
Danskurs (1p) - näpp.
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - ja. Inte bög.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - sällan.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - inga problem.
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - föredrar inte, men det blir sällan av!
Spela Bingolotto (1p) - *kräks*
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - ånej. Komisk men inte pudding.
Ha höftproblem (1p) - jag är 34, inte 104.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) -nädu. Men jag skulle gärna gå nån gång. Anders är söt.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - ja, men jag försöker tänka att jag nog var likadan när jag var ung.

-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."

Över 25 p "Nu är du där"


Behöver inte ens räkna efter för att inse att jag är fetvuxen! So be it.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så skönt att läsa din blogg för den gör mig alltid på gott humör! Och grattis i efterskott...

Linda K sa...

miranda: tack snälla, blir glad av att höra sånt :)

:sericea: sa...

Sen heter väl allas vår tok Kirchsteiger om jag inte minns fel :o)

Linda K sa...

sericea: jaså jaha? Jag kopierade nån annans text bara. Du minns säkert rätt :)