torsdag, februari 9

Here comes the bride

Malin uppmanar till visning av det jag gifte mig i. Jag lär inte göra din mamma besviken ;)

Vi gifte oss några dagar innan julafton 2002 på Svenska ambassaden i Paris. Tres romantique! Jag hade tänkt mig en söt dräkt för tillfället, men så sprang jag på nåt annat och blev förtjust. Klänning och kofta från Day Birger et Mikkelsen. Svart klänningsbotten med vitt tyll ovanpå och med vita blommönster på och kofta med pärlbroderier. Svarta stövlar till. Pärlhalsband och pärlörhängen. Klänningen var förresten en decimeter längre vid själva tillfället. I hopp om att kunna återanvända den någon gång vid mindre pompösa tillfällen, med jeans under till exempel, klippte jag av den lite.



Man ser inte klänningen så bra på bilden, så här kommer ett förtydligande:



Andra fina fina brudar!

UPDATE: Och en till!

6 kommentarer:

Anonym sa...

oh. trés chic!
/Linda, som inte alls är bitter över att inte vara gift...

Anonym sa...

jättefin klänning! :)

Anonym sa...

skita-snygg klänning!!!

Anonym sa...

Jättefin klänning! Smart att klippa av den! :) Jag vill osså gifta mig! NU!

Anna sa...

Supersnygg! Jag lovar att lägga upp en bild på min nyshoppade klänning efter bröllopet... Längtar, längtar!

Linda K sa...

alla: tack tack :)

lindarling: ta och gift till dig då ;)

lindisen: du har ditt romatiska kvar!

anna: åh det ser jag fram emot!