fredag, februari 24

En ledig dag

Två av mina kollegor var på semester förra veckan. En till fjälls och en till varm ö. Fett avis! Blir inget sånt för mig nu. Men framöver, när det blivit mindre snö och mer vår, ska jag nog ta mig en ledig dag. Då ska jag bara njuta. För mig själv. Ha det bra. Gå på en utställning. Luncha med en god bok eller ett magasin. Kanske träna. Kolla vårmodet i butikerna inne i stan. Gå på second hand och fynda något. Och sen åka och hämta sötsonen. En sån dag kan man behöva nån gång ibland. Visst?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oh ja! Jag skulle VERKLGIEN behöva en just just nu!

Anonym sa...

det tycker jag absolut att man ska unna sig!! man får inte glömma bort sig själv

Anonym sa...

Jag är ledig varannan torsdag. Det är härligt! iofs blir det inklusive dotter hela dagen så det blir inte så mycket lyx i form av träning och shopping, men desto mer av gos, fika och gåträning. Underbart!
Dessutom så är det bara inarbetad tid som går åt - räcker hela våren - så jag behöver inte ens nalla semester eller %. :)

Anonym sa...

Sånna små lyxdagar behöver vi alla ibland. Dagar som man inte har dåligt samvete över, för de ger oss energi :-)

Anonym sa...

Det som gör att det känns extra lyxigt är att alla andra jobbar! Skönt att få ha affärerna nästan för sig själv.

Anonym sa...

såna dagar är livsnödvändiga - jag tar en sån ibland och åker till Stockholm och bara går helt själv. Som meditation!

Anonym sa...

Min chef föreslog att vi skulle införa "duvet day". Till för sådana dar så man inte orkar kliva ur sängen utan bara måste ligga kvar under täcket. Man skulle max få ta ut två "under täcket dagar" per år. Tyvärr tyckte inte ledningen samma sak! :-)

Linda K sa...

alla: åh vad skönt att höra att fler tänker som jag!

Polly sa...

Låter som en kalasdag. Det behöver man, definitivt.