torsdag, februari 23

ABC du e mina tankar...

Hittade hos Polly som hittade hos yadda yadda yadda...

A is for age: jag är 34 och jag är stolt!
B is for booze of choice: rött vin kanske inte är booze, så jag säger Strawberry margarita.
C is for career: Bibliotekarie utan varken knut i nacken, palestinasjal eller tantgrinighet (dock ägare till knytblus och näbbstövlar).
D is for your dad's name: pappa såklart!
E is for essential items to bring to a party: se B (HAHAHAHAHA), glatt humör och en ask Merci till värinnan.
F is for favourite song at the moment: ooooh we never drink cheap wine no more...
G is for favourite game: Favourite game med Cardigans.
H is for home town: Stockholm i mitt hjärta låt mig besjunga dig nu...
I is for instruments you play: blockflöjt såklart, har vi inte alla den vägen vandrat? Piano ett tag. Lite lite lite gitarr. Glömt det mesta nu.
J is for jam or jelly you like: pappas svartvinbärssylt.
K is for kids: sonen, bonussonen och bonusdottern.
L is for living arrangements: hus med ett eller två rum för lite. Mycket vill ha mer.
M is for mother's name: mamma eller mum.
N is for name of your crush: jamen maken såklart.
O is for overnight hospital stays: gu vilken konstig fråga. Mässlingen när jag var pytte. BB när jag var jätte.
P is for phobias: det är väl getingarna då.
Q is for quotes you like: härmar Polly och säger Nobody puts baby in a corner. Bara den repliken borde bringat in en Oscar. Och så telefonsvararen "hi it´s carrie, I´m shoeshopping".
R is for relationship that lasted the longest: med maken, 8 år.
S is for sartorial style: gammalt och nytt, allt som är snygg och den del som är lite fult.
T is for time you wake up: 5.15 pipipipipipipipippip!
U is for underwear: jo tack.
V is for vegetables you love: och hon älskade dem alla.
W is for weekend plans: hälsa på en alldeles ny bebis, kramas med son make.
X is for x-rays you've had: ultraljud, är det röntgen?
Y is for yummy food you make: I don´t make, husband makes. He Tarzan. Me Jane.
Z is for zodiac sign: Vattuman.
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Är ju inte direkt först ute med denna lista, så alla som vill, ta för er.
Ä är för älsklingstrend: ombyte förnöjer, kom nytt kom nytt.
Ö är för en önskan just nu: kaffe.

2 kommentarer:

Linda K sa...

malin: mellan halvelva och halvtolv brukar det bli. Går upp tidigt för att kunna hämta sonen tidigare på dagis :)

Linda K sa...

malin: till och från, men 6 timmars sömn räcker rätt bra för mig. Får ju sova lite längre på helgerna :)