torsdag, augusti 5

Skit vs pannkaka

Jag läste nyss ett himla bra uttryck hos Miss UD som jag ska använda själv vid första bästa lämpliga tillfälle.

Det är skillnad på skit och pannkaka.

Det gäller att hitta ett tillfälle när man själv "är" pannkaka. För skit kan man ju vara utan. Kanske vid morgonfikat. Men hur? Vad gör mig till pannkaka, och eventuellt nån annan till skit?

Jag får minsann klura på det.

UPDATE: Jo jag tänkte, vi ska äta våfflor ikväll. Kan jag få in det där? Och kanske byta pannkaka till våfflor, om så bara för en stund. Det är skillnad på skit och våfflor. Inte riktigt samma schwung i det nej. Men sonen kommer garanterat skratta ihjäl sig.

5 kommentarer:

Minna sa...

När myndighetens högsta stabsenhet får går på julbord på Fredsgatan 12 och vi andra i den simpla personalmatsalen... då kan man säga så...

Soon baboon

Linda K sa...

minna: ja då jäklar akn du skrika ut det!

in a while krockadajl

Miss Upsey Daisy sa...

Ha ha. Jo men tro mig det ÄR skillnad på skit och pannkaka. Igår var jag pannkaka men ibland är jag skit tyvärr. ;-)

Linda K sa...

miss ud: jag är nåt slags mittemellan idag känner jag.

Miss Upsey Daisy sa...

Har du sett vår gemensammas väns status på FB förresten. Blev besviken... ;-)