tisdag, augusti 24

Mental verksamhet under nattning

Vissa kvällar, som denna, tar dottern en evighet på sig att somna. Det gäller att utnyttja tiden det tar maximalt, OCH att inte själv somna. Man kan:
  • tänka ut den ultimata placeringen av möbler i nya jobbrummet.
  • tänka ut åtminstone två alternativa möbleringar.
  • fundera på morgondagens outfit. You say ytligt, I say fuck you.
  • undra när ack när man ska få tid att prova den där klänningen på Åhlens. Knappast den här veckan.
  • se fram emot ett stort glas iskallt vatten när ungen äntligen somnat.
  • hänga ut fötterna utanför täcket för att inte få värmeslag.
  • INTE tänka en massa jobb eftersom man inte tar med sig jobbet hem. Möblering räknas inte.
  • be en stilla bön att det inte regnar i morgon.
  • andas riktigt tungt med förhoppning att det smittar av sig på den alltjämt småpratande ungen.
  • tänka att det är ju bra att jag vilar lite nu så kan jag vara uppe lite längre ikväll... not!

8 kommentarer:

Dr Molly sa...

ha ha ha, mitt i prick! Min stora är fortfarande vaken...

Linda sa...

skönt att du också kör det där med andningen :D trodde att jag var ensam i världen om det!!

B-M sa...

Du kan väl samtidigt ge mig ett råd: vågar jag vadlång utställd rutig kjol a la Mad Men i höst? Det är litet mer kvinnligt än min vanliga stil, men så fint.... Finns en på Zara som ännu hänger kvar där....

Dorisettan sa...

Oh! Även jag brukar tillämpa andas-tungt-så-smittar-det-av-sig-tricket! :-)

Linda K sa...

dr molly: VARFÖR SOMNAR DOM ALDRIG?

linda: ha ha ha, tänk om det inte stämmer, allt flås förgäves ;D

b-M: du vågar, du vill, du ska!!!

dorisettan: jag vill gärna tro att det är vetenskapligt bevisat att det är så!

Karin L sa...

Min 9åring har inte somnat 21.33. Thx God att man har en ajFan att surfa från då. Men nu skulle ja vilja spana lite Time Out på Tv4.....

Librarybeth sa...

Haha, ljuva minnen kommer tillbaka. Det där är som sagt minnen numera. Pusspussåsovgott är det numera. Ja, jisses - jag skulle inte palla, jag har blitt gammal hörrö...

Linda K sa...

karin l: förgrömmade ungar!

librarybeth: det är dubbelt det där. skönt att kunna pussåsovgotta men å andra sidan ljuvligt att ligga nära en varm lite människa som pillar en i ansiktet och säger jag älskar dig mamma :)