lördag, mars 15

Oh. Sweet. Lord.

Fick en impuls och ställde mig på vågen. Fulläten och allt. Det skulle jag ju aldrig ha gjort. Bedrövelse. När bäba är här är det jag som börjar på mama camp.

Jag veeeeeeet att jag är gravid. Jag veeeeeeeeeeet att man går upp i vikt då. Men det behöver inte vara skitroligt för det.


UPDATE: "Vecka 39: Förmodligen börjar din vikt plana ut och vissa kvinnor går till och med ned i vikt den sista veckan före förlossningen."

källa: gravid.se

Translation: Just shoot me.

9 kommentarer:

Minna sa...

Jag vägde mig också en av de sista dagarna... well, oh lord! Och man måste luta sig i värsta jobbiga ställningen för att ens skymta de skräckinjagande siffrorna. Och när man sett dem trillar man typ av i förskräckelse...

Jag vet inte vad "mama camp" är, men du får gärna gå med mig på mama boot camp! ;P

Anonym sa...

När jag väntade min dotter vägde jag mer än min pappa på slutet. Kul. tur att det går över.

Linda K sa...

minna: mama camp = sluta med godis, äta normalt, gå mycket med barnvagna, träffa andra mammor på stan!

hedgehog: ja man känner sig som en man! eller nåt...

Spiro sa...

Hahahaha, underbar update! Kan trösta dig med att själv är jag farligt nära tresiffrigt och endast 165cm (inte ens någon halva!) kort! %o)

Linda K sa...

spiro: men sen rasar vi, eller hur! :D

anna sa...

"går till och med ned i vikt den sista..." nää! vägrar jag tro!
/stadigt på väg uppåt

Linda K sa...

fru a: bara sktisnack!

Petra sa...

Men det spelar väl ingen roll...du vet ju inte hur mycket som är baby (+tillbehör) och hur mycket som är fett..
Och sedan när den är ute så säger det bara slirp så är det tjocka borta :-D

Linda K sa...

petra: om allt vore baby skulle jag bli mor till världens största unde :O