måndag, mars 17

Nåt elektriskt?

Jag börjar misstänka att jag omger mig med något magnetsikt fält eller vad det kan vara. Maskiner slutar nämligen fungera i min närhet. När maken använder datorn funkar den finfint. När jag loggar in (på samma dator) låser den sig. Mailen slutar fungera. Allt kraschar. I början fnissade maken lite. Nu muttrar han nåt om att jag använder datorn för hetsigt. Herregud. Dator eller mus, liksom?

Igår låste sig tv:n när jag skulle byta kanal. Maken sa inget utan tog bara ifrån mig telefunken, muttrade nåt om "... för hetsigt...", drog ut sladdar och satte tillbaka dom. Sen funkade den igen.

En datorominstallering senare har min e-legitimation försvunnit. Det blir till att gå och hämta sig en ny under dagen.

Jävla skitmaskiner, om jag inte var beroende av er skulle ni få flyga. Från balkong eller valfritt fönster.

9 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Om du hivade ut tv genom fönstret skulle nog maken göra mer än bara muttra? ;-)

C. Meow sa...

Jag håller med dig, maskiner av alla de slag är illvilliga och opålitliga. "Hetsig" hrmpf! Brukar jag också få höra ...

Men du var väldigt snygg idag!

Petra sa...

Elektriskt, det är nåt konstigt med det!
Jag imponeras också över hur snygg och piffig du är när du går där hemma!

Solrosfrö sa...

Lugn och fin nu... ;)

Solrosfrö sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mie sa...

Nej nej inte kasta datorn! Vi är många som är Lindas-blogg-beroende;D

Linda K sa...

miss ud: eventuellt.

camilla: tackar!

petra: det var mest för att jag hade ärende till staden ;)

jessika: jag är lugn :P

mie: min bärbara är mig trogen :)

L8 sa...

Det där känner jag igen!! Alldeles för väl. Vissa maskiner och apparater djävlas med mig. (Jo, jag vet att man inte ska använda kraftuttryck, men det ÄR så!) TV, DVD-spelaren, datorn - listan kan göras lång. Men konstigt nog sällan tvättmaskinen, torktumlaren eller spisen. Kan det betyda något speciellt??

Linda K sa...

l8: det finns uppenbarligen killmaskiner och tjejmaskiner!