onsdag, mars 19

Ibland får jag sån lust...

Vi drabbas väl alla av den där lusten emellanåt att göra knäppa saker? Som man absolut inte kan göra utan att förklaras komplett galen? Jag gör det. Rätt ofta.

Just nu sitter maken i köket tillsammans med en man som eventuellt ska sköta vår husutbyggnad. Mannen är amerikan. Jag får direkt lust att smådansa ut i köket sjungandes Americano americaaaano... Ni vet som i The talanted Mr Ripley, när dom är på nattclub och står på scen och sjunger? Så där tok-glatt-galet.


Det kunde bli hur crazy som helst. Maken skulle svimma. Amerikanen skulle antingen gapskratta eller säga att han inte vill bygga ut huset. Jag skulle bli hämtad av män i vita rockar. Antagligen få en vit rock jag också.

Jag åker och hämtar sonen på dagis istället.

9 kommentarer:

Peace in mind sa...

Bra val, gumman!

Översättarhelena sa...

Jag satt alldeles nyss på spårvagnen när en rätt kraftig dam slog sig ner bredvid mig med en duns så att hela sätet studsade till. Då fick jag en plötslig impuls att ropa "Boink!" Fast jag lät också bli.

Anonym sa...

Är du säker på att det inte är han från Simon och Tomas?

Linda K sa...

anna funderar: han är fortfarande här, än kan jag löpa amok!

ö-helena: HA HA HA!!! jag vet precis :D

hedgehog: shit! och nu ska han remejka hela vårt hem :O

Minna sa...

Lägg en lapp i den amerikanska mannens jackficka istället:

"You say potato, I say americano"!

Linda K sa...

minna: ha ha ha! du tror inte effekten kan bli densamma? :D

Anonym sa...

You can do it! :)

Minna sa...

men du lämnar den anonymt såklart!

Linda K sa...

sara t: I´ll succeed at last, nananaaa...

minna: ah!