fredag, mars 14

Fattaru?

Fatta att jag inte ska jobba på jobbet på ett år.
Fatta att jag ska gossa med en bebis om inte alltför många dagar.
Fatta att jag snart ska börja jobba på att komma i min garderob igen.
Fatta att det blir en till förlossning fast jag lovade att aldrig göra om det.
Fatta att det blev en svart.
Fatta att jag åtminstone kommer att föda blond.
Fatta att klockan är nio och jag kan komma att somna inom en halvtimme.
Fatta att jag å andra sidan kan vända helt och hålla mig vaken till tolv.
Fatta att jag känner mig rätt tillfreds.

14 kommentarer:

Åsa sa...

fattar, fattar!!! Och är trots allt lite avundsjuk oxå!

Anonym sa...

Kan välan aldrig ha för många svarta... :)

Linda K sa...

stumpan: :

annaoco: man får väl aälja av nån kanske... :)

LindaLiten sa...

Så skönt för dig att ha jobbat klart. Njut, bara njut. Det är dig välförtjänt gravida kvinna.
SovGott

LindaLiten sa...

Så skönt för dig att ha jobbat klart. Njut, bara njut. Det är dig välförtjänt gravida kvinna.
SovGott

Linda K sa...

lindaliten: det känns lite overkligt. och jätteskönt! :) natti natti.

Anna K. sa...

Grattis till mammaledighet o njut ;)

Linda K sa...

annatje77: tack det ska jag! :)

Anonym sa...

Ååh vad jag är avundsjuk på den känslan, hade kunnat skaffa ett fjärde bara för att få tiden att stanna en smula. Nu ångar den bara på och om 28 år är det pensionsdags. Är det verkligen ett perspektiv att vara nöjd med?

Det är väl 40-årskrisen antar jag...;-)
Det är tur att man har en bra man och fina barn!

Linda K sa...

susanne: jag tycker det låter utmärkt, man och fina barn är det bästa som finns! krama och njut. 40 rockar! :)

Frida sa...

gött mos!

Linda K sa...

frida: sorry, jag förstår inte göteborska ;D

Anonym sa...

Lycka till med förlossningen, det går säkert bra! Vad härligt att snart få en liten en att gosa med!

Linda K sa...

anonym: ja det blir grymt!