onsdag, mars 5

Det säger bara "klick"

Varför tycker en del att det är lika med döden att vara med på bild? Som suckar högt, skriker eller vägrar när man tar fram en kamera. Man ser ju ut som man ser ut. Och med digitalkamera kan man ta hur många foton som helst och välja det bästa.

Jag fotar folk titt som tätt på jobbet i samband med artiklar på intranätet, och det är nästan alltid samma sak. Tror man att folk ska skratta? Är det pinigt att synas på intranätet?

Själv är jag ju helt fotokåt, vilket inte torde komma som någon överaskning eftersom jag envisas med att fotografera mig själv dag efter dag. Ibland får jag intrycket atv att det nästan stör folk också...

14 kommentarer:

Annie - PD sa...

Samma här - är en linslus. Och fotografier som är så kul :D

Linda K sa...

annie: ja eller hur! :D

Peace in mind sa...

Och du som är så söt, då ska man fotas varje dag. Tycker en som också är med i klubben för invärtes beundran...

Minna sa...

jag är inte så förtjust i att fotas. jag tycker alltid att jag ser så tjock och mongig ut!!!!

Petra sa...

Jag håller med Minna...fast jag protesterar och gnäller inte, vill någon fotografera så let them. (ja, nu menar jag ju inte vemsomhelst på stan då)

Unknown sa...

Jag ser inte ut på bild som jag TYCKER att jag ser ut. Det är lika knäckande varje gång. Fast ibland blir det bra. Då ser jag ut som mig. Tycker jag ;-)

Anonym sa...

Ja, man ser väl ut som man ser ut, lika knäckande varje gång. Jag avskyr att vara med på bild och avundas dem som inte gör det. Men stör mig på att andra fotar sig själva? Eh, nej?

Anonym sa...

Gillar också att både fota och fotas. Ibland man fastnar man in ngn konstig pose, får dubbelhaka etc, men ibland ser man cool ut! :) De roligaste är ju nästan de bilder där man ser lite tokig ut. Har några favoriter som jag tar fram ibland och skrattar gott åt! :)

Minna sa...

jag håller med om vad "livet mitt i livet" säger! precis så. jag ser inte likadan ut som jag gör på riktigt liksom...

Linda sa...

för några veckor sedan var jag ute på stan och gjorde en enkel enkätundersökning och pratade med en dam. sedan när jag skulle fota så SKREK hon varje gång jag knäppte kort. SKREK! även fast hon från början gått med på att bli intervjuad och fotograferad.
det var helt sjukt.
det är alldeles för många som inte fattat det där med fotografering...

Anonym sa...

Känner så väl igen det där!

Anonym sa...

Jag är lite av en narcissist och alltid först framme när det ska tas kort. Jag hoppas väl varje gång att det ska bli den där perferkta bilden där man ser sådär perfekt ut. Men det händer aldrig av någon konstig anledning. Man tycker ju att man borde lärt sig vid det här laget.

Sara sa...

Jag är som en del av er andra. Jag kastar en sista blick i spegeln på morgonen, fluffar till håret, gör snyggminen och vill sedan tro att jag ser ut just så hela dagen. Om någon hotar med fotografering blir jag svettig. Jag kommer då att få se hur jag EGENTLIGEN ser ut. Ofluffad och med fotonervösminen. Det vill jag INTE! Men det är jag det. :)

Unknown sa...

anna funderar: gulle :)

minna: du ser ju stencool ut!

petra: det är ju iallafall inte farligt :)

livet mitt i livet: visst är det så!

melinda: nu har jag ju fotat mig själv dagligen ett par år, kanske är härdad ;)

sara t: dom galna är klart dom roligaste! :D

minna: men ändå stencool!

lindaliten: :P

linda: HA HA HA!!!

alexia: kameran är farlig...

lindisen: nä på´t igen bara!

sara: men det är bra att DU vet hur du ser ut EGENTLIGEN! :)