tisdag, januari 8

Snart flyger en knapp - eller två

Jag träffade en kompis på bussen igår.

- Nu börjar det väl bli synd om bebisen, sa hon och pekade på min mage.

Ja jo, det börjar bli lite väl trångt med kappan nu. Stackaren kläms väl där inne. Men vad göra? Det är för varmt för pluffsiga dunjackor. Och jag vägrar att köpa en för stor jacka/kappa för att ha bara några veckor till.
Jag får helt enkelt hoppas på antingen smällkallt fjällrävenväder eller att våren kommer till Stockholm i... februari?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad sött!


(sådär ser min mage ut ändå. utan bebis menar jag.)

Miss Upsey Daisy sa...

Du kan väl berätta för bebis om bebis har klagomål att de finns andra bebisar som är två om samma utrymme!

Linda K sa...

sandra: ha ha, det tror jag inte! den ser mini ut på bilden men är mycket större egentligen :)

miss ud: HA HA HA! ska jag göra :D

Översättarhelena sa...

Jag minns alldeles bestämt att du köpte en cape i somras! Den borde väl vara perfekt nu. (Två av mina tre är födda i mars, och jag minns att jag önskade mig en cape men aldrig hittade någon!)

Linda K sa...

översättarhelena: jajemen! får känslan av att den skulle vara lite kylig, men det är ju bara att knö på sig mer under. tack! :)

Anonym sa...

Från en annan tjockis i Göteborg:
Zara har finfina kappor/caper (stavas det så..?) i brunt, creme och vitt för 799:- som åtminstone en mage i v 26 får plats i, med lite marginal!
Sparkas det hos dig? Hos mig är det fullt liv jämt, känns det som...hurra!

Linda K sa...

lovisa: tack för tips! har en cape hemma, får plocka fram den. ja herregud, ibland undrar jag om den försöker ta sig ut nån annan väg än "den naturliga" redan nu :)