onsdag, januari 9

Kom på en artist på Å själv då!

Jaha Peter, detta är mitt miserabla bidrag. När jag försöker tänka på en "grym artist" på Å kommer bara Åsa-Nisse till mig, och han sjöng väl knappast. För han heter ju inte Åns Zelmerlöf. Och det stavas väl inte Årnelis Vreeswijk?

Så, istället för töntig gubbe ger jag dig en töntig låt!

Å jänta å ja, å jänta å ja
allt upp på landavägen å ja,
å jänta å ja, å jänta å ja
allt upp på landavägen.
Där mötte ho mej en morgon så klar,
å sola ho sken på himmelen så rar,
å vacker som ljusa dagen ho var,
mitt hjärta var tog du vägen?

Jag lämnar härmed öppet för hela vida världen att presentera en artist på Ä!

PS. Peter, jag bjuder gärna på en drink, eftersom detta väl nästan blir ett IG?

13 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

Artist på Ä: ää-ää-äääääää... (hva er navnet hennes/hans?)

Anonym sa...

Finns det inte en artist som heter Åsa Jinder...?
Tänk, jag mötte dig igår inne på NK, men eftersom min sambo hade lite bråttom tog jag mig inte tid att säga hej.

Peter sa...

Om en sån superstar som Åsa-Nisse är den enda som kommer till dig kan det ju aldrig bli IG. Du får en drink av mig i stället när du slutat vara gravid.

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: det är kört ;P

lena: du har sä rätt! hon med nyckelharpa eller nåt?

peter: jippi! :D

Marie sa...

Hmpf, är hela den här veckan vikt åt förnedring av det ädla landskapet Värmeland? Först Säffle, sedan detta. Dagens ungdom, jag säger då det. Hmpf.

Linda K sa...

mårr: näj näääj! inte alls, jag älker värmeland! ber allra ödmjukast om ursäkt, jag ska inom kort skriva ett hyllningsinlägg!

Anonym sa...

ÄLVIS!

Linda K sa...

stjärna: JAAA! :D

Anonym sa...

Åsa Jinder

Unknown sa...

anonym: ja jag fick det klargjort :)

Anonym sa...

Det finns ett gammalt Proggband som heter "Älgarnas Trädgård" haha...

Anonym sa...

Åberg, Lasse Åberg (om man får räkna en konstnär). Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp....

Linda K sa...

annika: se där! :D

cosmopolit: givet!