onsdag, januari 9

Jag mötte ministern

*ring ring*

Jag: Linda K.
Kollega: Hej, kan du fota försvarsministern som är här på besök?
Jag: Visst.
Kollega: Gärna tillsammans med GD.
Jag: Nema problema.

För mig själv jaha hur ser han ut då *googlar*... se där se där.

Går dit.

Jag: Hej jag heter Linda och jobbar med intranätet. Får jag ta en bild på er?
Försvarsministern är tyst.
GD: Inte nu, du får vänta!

GD rusar iväg med 20 personer i släptåg och försvinner in i en hiss (hur fick alla plats där inne?).
Jag, för mig själv: Jaha visst...

Väntar.
Skaran återvänder efter några minuter.

Jag: Hej har ni hunnit spegla er i hissen nu?
*tystnad eftersom ingen fattar någonting*
Jag: Kan jag ta ett kort nu?
GD: Oj oj... jaha...
Försvarsministern är tyst.
Jag: Gärna mot den där väggen så blir det en trevlig bakgrund.... och så ett till för säkerhets skull... tack så mycket.

Skaran rusar vidare.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde bli pressfotograf! Så cool och verkar kunna hantera ALLA!

Linda K sa...

anonym: vad snäll du är, tack. fast mja, ställ mads mikkelsen framför mig och jag kräks garanterat ;)

Anonym sa...

Du svarar "Linda K" i jobbtelefonen, helt underbart!

:)

Linda K sa...

mafo: givetvis inte, ville bara belysa att det var jag och ingen annan linda ;P

Anonym sa...

varför var han tyst hela tiden? Han kunde väl säga givakt eller nåt?

Anonym sa...

vilka trööök-gubbar.de kunde väl ha svarat nå`t intelligent eller roligt

Linda K sa...

hedgehog: han körde med talande tystnad :P

mum: man kan tycka det :D

Londa sa...

iihihihi, var det bara jag som tyckte att frasen "för säkerhets skull" var hysteriskt rolig? iiihihihihihii!!

Linda K sa...

londa: ha ha! det brukar ju alltid vara nån som blundar elelr ser aallmänt dum ut :D

Anonym sa...

Jag hälsade också på ministern idag!
Mötte hela gänget nere i lobbyn vid lunchtid, så jag nickade och log lite åt Sten. Och han log faktiskt lite tillbaka.

Linda K sa...

hh: åh, så han kan smila ;D jorå, han såg ju snäll ut.

Peter sa...

Hahaha, jag älskar din spegla er-replik... Humor!

Unknown sa...

peter: om ändå ministern greppat det också :P

Anna ser dej sa...

Hohohoho, du är ju för skön! Jag kan precis se GD och ministern och övriga stå där och vara humorlösa. Det är tur de har dig på Myndigheten:D

Linda K sa...

anna ser dej: he he, lite stela var dom allt ;)