onsdag, december 5

Bibliotekarien har läst

Stundande natten av Carl-Henning Wijkmark

Jag slank emellan med en Augustprisvinnare. En utmärkt sådan. Boken handlar om en man som ligger i en sjukhussal och väntar på att dö. Till en början har han sällskap av några andra döende, men snart är han ensam kvar. Han tänker tillbaka på sitt liv, på minnen, berättar om de sista små glädjeämnena i livet som är kvar, om smärtan och små detaljer osm kan tyckas oviktiga men som kan ta enorm plats i livets slutskede. . Och mycket mer.

Carl-Henning får min August vilken dag som helst.

5 kommentarer:

Annie - PD sa...

Tack för tipset! Den verkar väldigt bra :)

Anonym sa...

Har lånat, och ska börja. Alltid kul m recension!

Linda K sa...

annie: absolut läsvärd :)

anna: hoppas du gillar den!

Anonym sa...

Hej Linda! För någon dag sedan eller kanske en vecka så skrev jag till dig angående hur ickepepp det var att läsa att du itne uppskattade graviditeten så värst mycket (...ditt svar lindrade dock något!). And guess what; jag är gravid! Jag gjorde ett test tidigare ikväll och blev så chockad att jag nästan ramlade av toalettstolen. Visst, jag har anat att mina drömmar om att jag är gravid kanske betyder något och att brösten ömmat av anledning, ...men jag trodde aldrig... aldrig! Innan sambon min kom hem la jag ut rosblad från dörren in till vardagsrummet (okej, låtsasrosblad... från ikea) där han möttes av testet med två streck. Wow, vi är glada! ...och jag var bara tvungen att berätta för någon. Och eftersom att jag kan vara rätt anonym här över internet kom jag på att jag kan slänga ut det som en kommentar i en av bloggarna jag så ofta läser. Till dig! Hur länge väntade du med att berätta det för vänner och bekanta? Eftersom att de 12 första veckorna är mest kritiska har jag hört att man bör vänta tills efter det, ...men herregud! Det kommer ju att bli jättesvårt! Jag vill skrika ut det till hela världen!

Linda K sa...

jonna: åh vad kul, GRATTIS! det är klart att det är världens bästa att vara gravid eftersom det resulterar i något helt fantastiskt. Håller tummarna för att allt går bra. Vi hade några "misslyckanden" innan, så jag väntade nog rätt länge med att skrika ut det den här gången, men visst vill man! du måste skriva då och då och rapportera :D