måndag, oktober 2

Inte min kopp the

Det kryllar ju av söta små damer i kändisvärlden som mest verkar spendera tid på shopping och skandaler. Och det är ju kul. Typ. Men en liten dam vars storhet jag inte förstår är Lindsay Lohan. Slå inte ner mig nu, jag tycker vad jag vill. Och så här tycker jag: hon ser inte jättebra ut. Är inte det minsta imponerad av hennes outfits, ingen egen eller personlig stil. Och ingen kan väl påstå att hon är en enorm skådespelartalang? Fast, hon är 20 och jag 34. Jag är kanske för gammal för att fatta? Å andra sidan fattar jag söta Rachel Bilson, och Kirsten Dunst.

Smaken är som baken.

Jag fattar:



Jag fattar inte:



Jag vet inte om jag fattar:



35 kommentarer:

Minna sa...

Jag vill lägga till:

Jag fattar: Scarlett Johansson.
Jag fattar inte: Kiera Knightly och Marie Sernholt.

Linda K sa...

minna: vi är helt överens! :)

Fröken Isakson sa...

Håller med :)

Désirée sa...

jag håller med dig Linda (det kanske beror på att jag också är 34 ;))
Var ligger storheten med Linsay och hennes stil är ju inte hennes egen heller. Alla dessa divorblir stylade av en viss Rachel som klonar sig själv i dem.
Nääää, pengar är inte alltid lika med stil.

Linda K sa...

isli och désirée: tack, vad trevligt med medhåll, då slipper jag känna mig uråldrig och udda :D

Anonym sa...

Amen. Jag vill också lägga till-

Jag fattar: Maggie Gyllenhaal

Sen är det för många jag inte fattar...

Emelie sa...

jag e 23 och fattar inte heller Lindsay... Har aldrig riktigt fattat när hon blev känd heller... Har iofs sett några bilder med fina outfits på henne men fler där hon ser för djävlig ut rent ut sagt...

Cecilia sa...

Tycker precis som du, men jag har också passerat 30 strecket.

Anonym sa...

Gud vad skönt att du skriver det jag länge tänkt! Lite samma sak med den där Jessica Alba. Om de åtminstonde hade en stil att tala om men det har de ju ej! Okej, jag är 30 år... Älskar dock Rachel Bilson så det kan inte bero på att de är "twenty-somethings".

Anonym sa...

håller med men har inte fyllt 30 ännu... ;-)
vickan

Anonym sa...

Jag fattar inte heller Lindsay eller systrarna tvilling. Inte heller förstår jag Nicole. Scarlett däremot! WOW!

Och jag är 20 år.

Anonym sa...

jag fattar inte heller 90% av alla flickor som cirkulerar omkring i våra medvetanden..kate moss fattar jag dock. jag är 25..

Unknown sa...

Jag fattar ingenting. Jag vet bara att det är en svensk 34 årig kvinna från Danderyd som dominerar på modefronten.

Viveca sa...

Jag fattar dig Linda!

Kerstin sa...

Jag fattar totalt Linda. Så skönt att du säger det högt.

Linda K sa...

anna: ja maggie fattar jag också :)

emelie: inget exra alls tycker jag. räcker liksom inte att man blir stylad ibland, man måste ha det "där" också tycker jag :)

cecilia: mogna kvinnor har talat :D

linda g: nä det är lite mysko att var så känd så ung och så menlös. typ :) Rachel har "det där", tycker jag med.

vickan: bara god smak helt enkelt då ;)

maja: ja scarlett är pärla. Hur gammal är hon? Inte direkt 20 va?

antifashion: ja kate såklart, men hon är knappast nån duvunge. Heroine chic ;)

janne: åh smickrare där :*)

viveca: :D tack gode gud, jag trodde majoriteten skulle bua ut mig :)

kerstin: aaahhhh, kerstin på min sida, NU är jag lugn :D

Anonym sa...

Håller helt med - fast du fattar JEssica alltså? Då kanske du kan förklara henne för henne fattar jag nästan minst av alla ;)

Anonym sa...

Jag skulle nog skicka ner kimberly och jess på fattar inte också...

Anonym sa...

Åh, vad skönt att ventilera lite! Men jag fattar inte heller Mischa Barton. Men Margherita Missoni fattar jag. Jag skulle gärna genomföra någon sorts världskupp och ersätta Paris Hilton med Margherita Missoni i alla möjliga och omöjliga sammanhang paris cirkulerar i. Är det någon som hjälper till?

Anonym sa...

Natalie Portman sopar banan med alla andra.

/Också för gammal

Linda K sa...

anna: hade ganska stort utbyte av newlyweds, jessica var (elelr spelade) så otroligt korkad (och hade snygga kläder och väskor) att jag älskade serien. Vet inte om hon är bright eller puckad egentligen, men på nåt sätt gillar jag delar av hennes stil. Därför fattar jag henne, delvis iallafall :)

hotrpot: mmm dom är väl gränsfall, tycker kimberly kan vara lite rockchiccool sådär :P

mary: Margherita Missoni fick jag googla (dhu gammaldagsa jag), sa mig nada. Men ja, hon verkar ju plats på fatta-listan. Lite egen stil, inte så där tråkigt mainstream. Jag är med dig :)

dtk: mja sådär tycker jag. Men tur att man får tycka olika :D

Anonym sa...

Håller med!

Anonym sa...

Håller med dig till 200%:
Jag har ALDRIG och kommer aldrig att fatta. Tänk om det är en "after 30 thing"
hihi
;)

Linda K sa...

mocca:låt oss då vara nöjda med vår ålder :D

Glamourbibliotekaren sa...

Amen!

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: :D

Fru Choklad sa...

Nä det är rätt obegripligt varför dessa flickor/kvinnor kallas för stilikoner!
Var är stilen?

Linda K sa...

bling bling girl: det kan man verkligen fråga sig! Och hur blev dom så kända på typ ingenting?

Anonym sa...

Instämmer i nästan alla kommentarer. Vill lägga till en.. Dita von Teese (hur d nu stavas), Marilyn Mansons fru. Men hon e väl inte skådis.

Anonym sa...

Så skönt!
Jag fattar inte heller å jag är bara 25!
Och nummer ett på den "fattar-inte" listan har hela tiden varit just Lindsey.....!

Det finns så många andra otroligt vackra kvinnor där borta, Charlize Theron, Cameron Diaz, Salma Hayek osv osv....
Skumt.

Linda K sa...

josefin: hon är väl knappast 20 heller? Hon är ok, men jag fattar honne inte till hundra % :S

marajja: överens! :)

Anonym sa...

Jag håller helt med dig, jag förstår inte alls denna hype över de nämnda tjejerna. Jag tycker iof att Lindsay Lohan har ett väldigt fint ansikte, men jag diggar inte hennes stil - och inte några av de andras heller! Däremot, de fyra du listat åvan, de känns stilfyllda på riktigt! Paris får däremot med credd än de andra då hon iaf stylar sig själv till skillnad från resten som har stylister, trist! (men förståeligt)

Undantaget skulle väl vara Scarlett Johansson, hon är en riktig liten pärla!

Linda K sa...

hanna fridén: scarlett är en riktig snyggo. Och det är du med, älskar dina fina foton! :)

Anonym sa...

Tack detsamma! :D

Linda K sa...

hanna fridén: tack! :)