onsdag, oktober 11

WTF

Såklart somande jag igår när jag nattade sonen, som för övrigt var piggare än jag.

- Mamma, inte sova.
- Jo, sova sova sova.
- Nej mamma, vill inte sova.
- *mummel mummel *....*zzzzzz*
[en och en halv timme senare när maken kommer hem från tennisen]
- Somnade du nu igen, älskling?
- öh...va? *grov svordom*
- Gonatt.
- Gonatt.... *zzzzzz*

Nu när jag ändå är irriterad fortsätter jag väl. Varje morgon samma sak. Jag lovar mig själv dyrt och heligt att inte springa till bussen, jag kan ta nästa. Lik förb***t sätter jag världens fart när 178:an brummar förbi mig mot hållplatsen en bit bort. Man blir väldigt varm när man först har promenerat 20 minuter och sen gör en rusch. Ibland hinner jag , ibland inte. Oavsett blir jag tokvarm och glasögonen immar igen. Och detta för tio minuters väntan på nästa buss. Har jag verkligen så bråttom till jobbet?

Nåväl. På bussen kan jag inte låta bli att reta mig på punktSE:s Utgång Stockholm och Plåtat på Stureplan. "Våra 25 festfotografer har stenkoll på alla stockholmare som rör sig i nöjesvimlet" Det är väl för f*n ingen som vill se vanliga människor festa på bild? Utom dom själva kanske. Jag blir så trött...

Nu kommer jag inte på mer att vara arg över. Färdigsvuret för idag då.

14 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, jag vet. Det är så puckat att springa - men man gör det ändå varje gång. Suck.

Minna sa...

de där vimmelbilderna är så töntiga så att jag också är upprörd varje morgon...

Unknown sa...

Du skulle behöva komma upp till Norrland och känna lugnet.

Linda K sa...

kerstin: medsyster!

minna: medsyster!

janne: medsys.. ja det skulle jag kanske. Skitsöt bild!

Minna sa...

Och det är också så pinsamt/töntigt att de har delat in bilderna i "Stureplan" och "Övriga stockholm".

Unknown sa...

Janne: Äsch, det tycker du bara eftersom den är tagen i biblioteket...

Anonym sa...

Jag har slutat jag är fri !
att springa efter tunnelbanor och bussar.
ewac

Doris och Rita sa...

När man vet att nästa tåg/buss går om en timme blir man snabb. Stålmannensnabb.

Anonym sa...

10 minuter är JÄTTELÄNGE att vänta på en buss. På en dryg vecka har du tjänat in en hel timmes tid med sonen. Så jag springer på.

Linda K sa...

minna: håller till fullo med :P

janne: inte då (även om det förstås gör det hela ännu trevligare), pojken är en goding :)

ewac: vad har du slutat med? att springa/att bo i sthlm? :O

asha: ja viss skillnad då :)

anna: där sa du nåt :)

Anonym sa...

Att springa efter tunnelbanan den går ju hela tiden .
Att flytta från stan känns inte aktuellt efter ett besök i helgen i hemtrakterna i Småland.
ewac

Anonym sa...

Tack för alla bok tips Toppen
ewac

Emelie sa...

Va? shit avd töntigt, är det sant (vimmelbilderna) hahaha...

Linda K sa...

ewac: aha så. Min boksida? va bra, vassego :)

emelie: dagens sanning! :P