tisdag, oktober 24

Gästspel

Rycker in till jobbet eftersom jag har en viktivgviktig sak att göra under förmiddagen. Sen får jag lov att pallra mig hem till den snoriga sonen igen, eftersom maken har en viktigviktig sak att göra under eftermiddagen. Och sen är maken så viktig att han måste åka bort ett par dagar. Hallå, jag är också jätteviktig! Hoppas innerligt att sonen ska krya på sig pronto. Får ta med mig jobbdatorn hem, men det är inte helt lätt att vara effektiv med snorig gullunge i knät.

Bibliotekspresentation i kortkort. Får se om dom tar mig på allvar, forskarna...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så konstigt att de alltid blir sjuka när man har som mest att göra.

Dagar när man tänker - nähä, undras om man ska vara hemma med sjukt barn idag och ligga och gosa i soffan och fika lite - då - är de friskast i stan...

Hoppas sonen kryar på sig - annars kan du langa över honom till mig så kan han, jag och valpen gosa ;)

Linda K sa...

hedgehog: visst är det så! sonen har å andra sidan hållit sig frisk i stort sätt hela året fram tills nu, så jag får inte klaga.

Ok, är han inte frisk på torsdag langar jag över honom ett par timmmar :D Tack!

Anonym sa...

Jag har tur: pappa är pensionär och mamma är uppsagd med lön (hon söker inte jobb med ljus o lykta precis)och är barnen bara småsjuka tar dom så gärna hand om barnen. Det är lyx det!

. sa...

Usch jag hade nästan förträngt pusslandet med VAB. Jag kommer i alla fall att ha mitt på det torra under våren. Det är sambons tur att vara hemmaman.

Linda K sa...

tasstaylor: inte illa! vi har pensionärsmorfar och pensionärsfarfar inom räckhåll, men just nu passade det inte så bra.

anna: prima. vi brukar köra hemma varannan dag om det inte är nåt särskilt.

Anonym sa...

Passa på snart är han 13 .

Linda K sa...

ewac: :D