onsdag, oktober 18

Hutter och burr!

Så skriker sonen och jag när vi springer ut tillsammans på helgmornarna för att hämta tidningen. Hade jag god lust att hojta i morse när jag gick till bussen, nöjde mig med att muttra stilla.

Jag tror att jag mentalt har börjat ställa in mig på en helg i lugnets, sömnens, ledighetens, matens och härlighetens tecken. Är så trött att jag ser i kors när jag går upp på mornarna. Nej det gör jag inte förresten för jag blundar. Blundar mig fram till frukosten. Somnade nästan på bussen. Nu finns bara en lösning: varmt kaffe med varm mjölk. Utan skinn, då dör jag. Det är en hårfin skillnad på skinn och inte skinn när jag värmer mjölk i mikron. Exakt när bildas skinnet?

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag kör alltid mjölken på 45 sek - det brukar vara lagom :)

Linda K sa...

hedgehog: på jobbet har vi en sån där gammaldags mikro där man inte ser sekunder. Men jag kan ju klocka :D

Anonym sa...

Vid 70 grader har ja för mig

Linda K sa...

anonymous: jamen när är det då?

Anonym sa...

hoppas att du får en bra "återhämtningshelg". det låter som om det är läge.jag har börjat vispa mjölken med en så`n där liten batteridriven visp.varmt kaffe med svalt skum-gott-aldrig skinn.

Linda K sa...

mum: en sån har vi tänkt skaffa på jobbet! får bli nästa investering. puss :)