lördag, november 15

Rör inte mitt badkar

Nu är jag arg. Riktigt arg. Maken försöker övertala mig att vi ska ha ett skitfult badkar istället för ett jättefint. För att han hittat ett billigt. Vi har disuterat badkar miljoner gånger och kommit fram till att vi ska ha ett snyggt. Dyrt, men så får det bli.

Nu kommer han plötsligt och säger att vi kanske inte har råd med inredning i klädkammaren annars. Fult, riktigt fult, maken. För att få igenom sin vilja.

Idag är jag långsint. Riktigt långsint.


27 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det ser ut som säten i en rallybil. Stå på dig. Team Linda K:s badkar är riktigt fint.

Linda K sa...

enannanlinda: jag har överdrivit makens badkar en smula, men det är minst lika fult som det på bilden!

Anonym sa...

Lag lindak får min röst. Stå på dig. Fula badkar skapar ångest. Du kommer tänka på det varje gång du går in i badrummet.

anna sa...

oj, det var skillnad, det. instämmer, stå på dig!

Linda K sa...

anonym och fru a: inget snack om saken, vi har redan bestämt badkar och jag ändrar mig ICKE.

karro sa...

jag håller på dig Linda!

Anonym sa...

Jag måste nog hålla med dig om jag ska vara ärlig :)

Vesnas vardag sa...

Ops, du får en mindre klädkammar ju...:O (ditt är bättre).

Anonym sa...

Vissa har det verkligen svårt i livet...

Sincerely Johanna sa...

Heja team Linda. Du får väl sexstrejka annars, det har funkat förr i historien (finns ju en föreställning om det på Stadsteatern just nu).

Enannan sa...

Min röst går direkt till lag Linda K. Det andra ser ut som en sovalkov i ett rymdskepp.

Anonym sa...

Tacka vet jag bastu!

e sa...

Varför vill din man ta in en finlandsfärja i badrummet? Obegripligt.

Solrosfrö sa...

Vilket slag under bältet... vet han inte att tomten redan nu har koll på om man är snäll eller inte ;)

Anonym sa...

Nej nu får maken ge sig. Hans alternativ är så fult att det inte spelar någon roll att resten av badrummet förmodligen är tip-top. Man kommer bara stirra på det fula badkaret. Klassiskt, rena linjer är det som gäller. DITT BADKAR FÅR SÅKLART MIN RÖST / good luck :)

Linda K sa...

alla: han har sagt förlåt. jag tycker fortfarande att han är ett pucko, men jag älskar honom lite också ;)

Anonym sa...

P.S. Ett budgetalternativ mitt emellan: Välj hellre ett vanligt hederligt badkar som ser ut som badkar skall göra... typ ett sådant vi har i vår lägenhet. Gustavsberg utan krusiduller. ( oj vad jag går igång..) D.S.

Polly sa...

Ligg dig till både rätt badkar och rätt inredning!

Linda K sa...

polly: här liggs ingenting! :P

Anonym sa...

Ha ha ha. Det ser ju ut som något som är hämtat från ett äldreboende. Nej, jag hejar på dig också. Ditt var snyggt, stilrent och alldeles perfekt!

Linda K sa...

katarina: :D

sagt o gjort sa...

prisad vare du linda med den goda smaken! din make agerar precis som män i allmänhet, en deal ska det vara. extrapriser halleluja!

Anonym sa...

Hejjar också på Lag Linda! Hade vi haft en lite generösare budget när vi satte in badkar hade vi haft just det badkaret. Till och med kranen är vacker :-) Nu blev det en äldre Gustavsberg i sekelskiftesmodell. Helt ok men ändå inte perfekt...:-)

Unknown sa...

Maken har rätt! Klart ni ska ha ett bubbel. Hans badkar har säkert radio också, och kanske telefon. Klockrent!

Nu får du ge dig! Ditt badkar ser kallt och tråkigt ut.

Linda K sa...

picaflor och jessica: tack!

janne: mannen tiger i församlingen :P

Anonym sa...

heja lag linda!!

Linda K sa...

vicktoria: vinnarlaget :D