söndag, november 23

F***ing x-mas

Jo jag funderar... brukar köpa en julklapp till mig själv. Ju. Så man blir riktigt nöjd med det man får. Och då funderar jag på den där broschen nu.

Visualisera följande. Linda har lagt en julklapp till sig själv i julklappshögen. Så delas den ut på självaste julafton och hon öppnar den. Alla tittar på. Linda plockar förnöjt fram en liten brosch. Oh så söt säger alla (nej inte männen, dom pratar om jordfelsbrytare och motorsågar under tiden) och tittar närmare. Det står visst nåt på den, säger mamma eller bonusmamma. "Will fuck for shoes". Tystnad. Linda rodnar inte alls klädsamt och säger eh.. jo... alltså... inte på riktigt såklart, det är ju ett skämt... eller... Mormor in på rullator JASÅ ÄR DET HÄÄÄR NI ÄR?!

Ja det sista snodde jag visserligen från Jonas Gardell för maximal effekt, men ändå (en främling), ni fattar grejen.

Jag måste ha den!

9 kommentarer:

Anonym sa...

hoho, det kan bli lite genant håller jag med om.

Jag har löst det så här: I vårt hus får barnen alltid en morgonklapp, brukar vara något fint i klädväg eller så, och jag har också börjat med det till mig själv. Då kan man öppna en utvald klapp när man vaknar, innan alla kommer. Smart!

Linda K sa...

hedgehog: smart! :D ... men sen kommer jag ju att vilja ha den på mig, komma till farmor med fuck-brosch...?

Anonym sa...

sätt över ett banan-klistermärke ;)

Linda K sa...

hedgehog: :D

Camilla sa...

hahaha nä, det hade inte jag grejat heller. men smart idé att öppna på morgonen sen får du helt enkelt ta en annan brosch till farmor och spara den här dirty-broschen till mer passande tillfällen. :)

Linda K sa...

skåneanna: det var ju läääänge sen! dessutom köpte jag den så pinsamt billigt att det inte kan räknas som julklapp :P

camilla: klok som en bok :D

Linda K sa...

skåneanna: ha ha ha såna är mina regler, du får gärna kopiera dom :D

Anonym sa...

Ha ha...jo, du måste ju ge dig broschen i julklapp ju. Sen berättar du för oss hur det gick med öppnandet av klappen:D Väntar med spänning:)

Linda K sa...

linda: kan tänka mig det :D