torsdag, november 6

Nyfiken

Vad har ni för plånböcker?

36 kommentarer:

Peace in mind sa...

Hjärtat, börjar ana en hang up...
en Mulberry av klassiskt snitt och en röd en skinn fr Zadig et Voltaire:) köpt för länge sedan, går inte att få tag i längre!

Anonym sa...

En RÖD en från Comme des garcons. Superfin, fick den av mig själv i julklapp förra året och jag blir fortfarande lika glad varje gång jag ser den.

Anonym sa...

Tillägg; här finns en länk så att du kan se hur den ser ut. Jag har storleken större.

http://assets3.tobi.com/files/product_color/main/42375/DSC_0175_detail.jpg

Anonym sa...

En kliassisk svart Mulberry Ladies' Zip (krokopräglad) hemma och en busig röd anka som används vid semestrar (då sand, spill och stöldrisken är större).

Anonym sa...

En svart Mulberry (krokopräglad) den är ganska stor, men ändå proppfull. Jag älskar den, men skulle gärna ha en till att byta med ibland....//Linda

Emma sa...

jag har en illrosa, krokopräglad från guess. hittade den på macys i ny i vintras. det fanns bara en enda, och även om den kanske kan uppfattas som gräslig och tacky så talade den till mig på nåt sätt.

här är en bild, hittade bara från ebay
http://cgi.ebay.com.au/GUESS-PINK-GRAMERCY-SLG-WALLET-SOLD-OUT-NEW-WITH-TAG_W0QQitemZ220305787428QQcmdZViewItem?hash=item220305787428&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A1|39%3A1|240%3A1318

Linda K sa...

alla: ni ser, rött verkar ju vara allmänt taget!

johanna: guuu så fin!

emma: cool!

Pia Wester sa...

En grå från Esprit! Är f*n inte lätt att hitta lämpliga som har plats för alla dessa kort....

Anonym sa...

En rosa från Walk On Water. Vunnen på din favvobloggares blogg, Engla. :D

Perfekt för alla kort, btw. Supersmidig, men inte lika het som en röd förstås. ;)

http://www.walkonwater.se/shop_details.asp?r_id=5111

Linda sa...

jag har en r...nej, men en mörkbrun från Marc by Marc Jacobs i grovt skinn. den är ganska stor, mer som en bögslunga än plånbok.
jag är sugen på en mindre (dvs normalstor) plånbok. ska skicka föräldrarna på det vid deras nästa new york-resa.

Anonym sa...

en RØD fra Mulberry, ganske stor med myntrom bak og plass til kort og sedler foran. Har kjøpt den brukt på blocket så vet ikke hvor gammel den er. Superfin!

Miss Upsey Daisy sa...

En blå gjord av ålskinn som ser ut som en gammaldags portmonä. Av danskt märke.

Anonym sa...

En röd som ser ut som en portmonnä för mynt fast modellen är lite bredare, 80kr typ på åhlens city

Viveca sa...

Jag är ruggigt nära att inhandla en "vanlig" från Marc by Marc Jacobs....

Åsa sa...

Oj ännu ett utvecklingsområde för mig märker jag. Jag har en ljust brun i skinn inköpt på en marknad på Gotland i somras. Okej tjejer! Det är bara att sätta i gång och bloppa märkesplånkor så jag kan köpa mig en ;)

Malin sa...

Jag har en cognacsfärgad i italiensk läder jag köpte för säkert 12 år sedan i en väskaffär i gamla stan, Stockholm. En klassisk modell som viks ut på "längden". Den blir bara snyggare och snyggare ju längre tiden går. Måste vara riktigt bra kvalité! Trötnar aldrig på den, vi har blivit kompisar.

Anonym sa...

En brun från Wedins, som alla förbaskade kort får plats i och kvitton.. Kvittona brukar min sambo rensa ut oc lägga i en skål då han blir irriterad på att min plånbok får inte att stänga.. Hmmm.

karro sa...

en klassiskt rutig "burberry" i rätt stor modell.

Frida sa...

Jag har en ljuvlig sak från Billy Bag. Snyggt blommig i gult, brunt och lila. Köpt i London för 3 år sen. Älskar den fortfarande!

Anonym sa...

Svart, avlång, från CK i läder. Love it! :)

Anonym sa...

En gammal sliten Mulberry. Borde väl egentligen byta ut den men antar att den är nu den egentligen börjar bli "charmig"..

Anonym sa...

En röd faktiskt!

Anonym sa...

En portmonnä i sånt där vaxdukstyg med fint mönster från 10-gruppen. De håller i 1-2 år, jag brukar önska mig en ny till födelsedagen då och då. barnen får ofta välja exemplar i butiken, hittills har de valt mkt bra :-)

Anonym sa...

En lång rutig Burberry. Äntligen ;-)

Glamourbibliotekaren sa...

En oransje med Pluto på! :)

Anonym sa...

Jag byter varje gång jag byter väska. Har en brun o svart Esprit i skinn, en svart Lacoste.

Linda K sa...

ffp: man skulle ha ETT kort till allt!

sofia b: gu så söt!

linda: ha ha ha bögslunga :D

merete: ok då meddelar du mig när du tröttnat och vill sälja den ;D

miss ud: låter hur cool som helst!

lena s: allt som är rött det tycker jag är vackert...

viveca: ja såna där vanliga är fina :D

flicka: kul med en unik!

malin: jag har också en bästis sen nästan 10 år, tänkte den kunde få sällis :)

angelica: ha ha vilken service! sånt får jag sköta själv :P

kaoor: allt som slutar på -berry är rätt!

frida: stabil!

lindisen: ck är så där nycool, eller hur? :D

sofie: jag har också ett gammalt bär, dom är godingar :)

nina. Ja jag säger ju det :D

nina d: ja då får man ju verkligen anledning att byta :D 10-gruppens mönster är kalas!

nattvingr: den som väntar på nåt gott... :)

glamourbibliotekaren: HA HA HA sötast i världen! :D

ingela: oh avancerat! både väsk- och plånboksbyte!

Anonym sa...

en röd avlång från bric-abrac. hade tidigare en röd från APC med dragkedjan gick sönder efter bara 6 mån, grrrrr (orka sverka när det är internetköp)

Linda K sa...

nilla: äsch vad tråkigt. hoppas du är nöjd med din nuvarande :)

Anonym sa...

Den klassiska mulberryn som du visade i rött, fast jag har den i rosa! :) /Ulrika

PGW sa...

En tom en ...

No-one sa...

En svart portmonä som rymmer både en massa kort, kvitton och pengar.

Linda K sa...

ulrika: åh rosa...

tpgw: inte ens kvitton? ;)

pixalexia: brukar vara så :)

Anonym sa...

hittade min på mulberrys rea, ett bra tips när det gäller plånböcker i säsongsfärger! har också varit o nypt i den röda, den är ljuvlig. Men du tycker att den är för stor? tips! man vänjer sig snabbt.. ;)

Anonym sa...

nypt..? nupit? nypit?

Linda K sa...

ulrika: mmm precis. den får inte vara för stor, då ryms den inte i väskan. nypt? ;D