lördag, november 15

Hybris

Jag funderar. Var ju på Filippa K-utförsäljning förra helgen (var det väl...) och köpte då bland annat ett par grå kostymbrallor. Ulliga och stretchiga. I storlek small. Jag är nästan alltid medium när det gäller Filippa-brallor. Så ibland drabbas jag av hybris och tror att jag är pytteliten och nätt.

Nu fanns det i och för sig inga medium att prova och jämföra med, och i den svettiga trängseln med en övertrött dotter i famnen kändes dom helt ok. Nu kan jag tycka att dom kanske är liiiite tighta? Å andra sidan skulle en storlek upp kanske inte heller varit bra.

Det luktar lyxproblem...


7 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga! Klockrena bak (framhäver ju ett snyggt ass) och ska definitivr inte vara större fram då blir det ju för mycket tyg och "muffbag".

No-one sa...

Min vän, det är inte hybris. Det är sanningen.

Vesnas vardag sa...

om du är tveksam så tillbaka med dem. då trivs man inte i plagget.

Anonym sa...

Du ser fantastisk ut som alltid, men passformen på byxorna är sådär, det är modellen som är knepig tycker jag.

Linda K sa...

cosmopolit: tack :D

pixalexia: :)

vesnas blogg: köpte dom för en minipeng på utförsäljning, så dom får stanna eller bloppas :)

anonym: mmm kan vara lite svår :)

Polly sa...

sitter som gjutet!

Linda K sa...

polly: vafalls, cleaning woman?