söndag, november 16

En egen ängel i hans säng

Idag är jag en ljuv hustru. Dukar fram frukost och tar hand om barn. Maken tog en eller två whiskeys too much igår hos vännerna, och idag är han svag. Just som jag tänkte antyda att det var dags att tänka på refrängen tackade han ja till ännu ett bauta-glas.

Hemma slumrade han i soffan och blev sen kvar där till gryningen. Vilket nog var av godo eftersom snarkningarna inte lär ha varit nådiga i natt. Nu är han så go och snäll så. Jag också.

/hon som körde

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men kära du vilket fantastisk bild på dig och knodden i din Wardrobe diary 16:nov.

Hade jag varit du hade jag svartvitat den och gjort en grandios förstoring och placerat bilden precis intill hallen. Ni ser helt bedårande ut!

Och whiskeymän är ett släkte för sig.

Linda K sa...

stina: tack gulle :D

ja det är dom.