torsdag, augusti 14

Natti natti

Igår la jag mig ganska tidigt i sängen (21.30 typ) bredvid den där varma sovande lilla tjejen som redan låg där (dottern, ja). Och läste (Människohamn). Vad skönt det är att byta tv och dator mot ett par timmars läsande ibland! Så uppbringas äkta trötthet, mina damer och herrar. Den där behagliga känslan som smyger sig på och gör en så dåsig att man sover en halv minut efter att man lagt ifrån sig boken.

Värmen från en liten liten hand mot kinden kan göra sitt till också.

7 kommentarer:

Camilla sa...

det bästa sömnpillret!

Linda K sa...

camilla: verkligen!

Petra sa...

Exakt så gjorde jag också igår. Fast jag hade två katter som låg på mig istället också åskade det mysigt utanför fönstret.

Anna sa...

Ja det ar ju hur mysigt som helst. Sarskilt har dar det ar ratt kallt inomhus, sa lagger man sig bredvid en varm liten kropp och laser. Vi laser ocksa till stearinljus just nu eftersom vi inte har fixat nagra sanglampor an - och det gor en somning vill jag lova! :)

tant t sa...

mmmm, nu kände jag den där handen mot min kind också ;)

Linda K sa...

petra: det är livet :)

anna: guu vad mysigt! men glöm för guds skull inte släcka ljusen :O

tant t: :)

Anna sa...

nix - de ska inte glommas!