måndag, augusti 25

Sitter i garderoben och vill inte komma ut

Man kan tro att en walk in closet är en dans på rosor. Tänk igen, gott folk, tänk igen. Jag började med att fundera på estetiken. Över min döda kropp att vi tar in såna där gallerburar. Och det vägrar jag alltjämt. Men. Det kan inte bara se snyggt ut, kläderna bör få plats också. Det måste finnas både (en massa) "häng" och (en massa) "lägg". Och man bör ta sig en titt på befintlig garderob och kolla så att det nya motsvarar platsmässigt. Alternativt bloppa som bara den.

En av väggarna har jag en bra lösning på nu. Återstår en. Maken önskar sig sån där byxhängare. Jag lovar inget men ajg ka se vad jag kan göra.

PS. Maken pratade med Byggare Bob i morse. Han lovade att dom skulle börja med min klädkammare inom kort. Och så frågade han om det var på grund av detta utrymme vi byggde ut. Han är söt han, Bob.

7 kommentarer:

Kottemor sa...

hahhahahaa, ja huh ja.
Och sån jäkla tid det tar att
färgkoordinera allt, lägga det man använder mest lättast tillgängligt osv. vojne vojne. Ett stort projekt både för dig och Bob!
Håller mina tummar för er.

Annie - PD sa...

Säger bara en sak - platsbygg! Byggare Bob har säkert en massa bra idéer...

Linda K sa...

kottemor: tack :D

annie: mmm inte omöjligt! :D

Peter sa...

Gallerburar är ett sattyg. För det vet jag för det har jag i min. Mia fick den med skohyllor. Håller med privatdetektiven ovan!

Linda K sa...

peter: jag befarar att skor inte kommer att få plats i vår gabbarob... :(

Anonym sa...

Ha inte för långa hyllor tröjorna blandar sig . Byxhäng skulle jag också velat ha i vårt dressing room. Tänk på att sprida belysningen så det inte är för mörkt på vissa ställen.Bra med stor spegel.
ewac

Linda K sa...

ewac: bra tips med hyllorna, tack! ja mycket beslysnign får det bli. får se om spegeln hamnar där inne eller i sovrummet :)