torsdag, augusti 14

På begäran

Jag blir alltid lite mallig och lite nervös när jag får frågor som anstår en modebloggare (för jag är ju bara Linda K) men nu ska jag iallafall göra mitt bästa. Och lista vad jag tycker är nödvändigt i en garderob!
  1. Spegel... HA HA HA förlåt, måste ju värma upp lite.
  2. Vit blus eller skjorta. Långärmad eller kortärmad, med en massa knyt eller helt slimmad, det spelar ingen roll. Det är snyggt till allt och därmed ett måste. Själv har jag ett gäng.
  3. Jeans. Överflödig information kanske, men what the heck. Gärna några olika färger och modeller att variera sig med.
  4. Svart kort kjol. Till den där vita blusen eller nästan vad som helst.
  5. Svarta smala byxor eller rent av stuprör. Fint att stoppa innanför stövlar, sött till ballerinor, vajert till klackar. Precis som kjolen funkar dom att kombinera med allt.
  6. Cashmerekofta. Inget är så gosigt!
  7. Kavaj(er). Jag känner mig lite snajsigare iförd sån, antingen till jeans eller en kostymbralla.
  8. Shit jag kan ju fprtsätta hur länge som helst... tar några till!
  9. Bastopar, som det så fint heter. För mig ingår där även linnen (gärna Calidas) och tishor med eller utan tryck.
  10. Klänning! Gärna nån mönstrad, knälång. Jag letar själv fortfarande efter den ultimata blommiga.

    Hm, sådär nånting då. Fast keep in mind, man blir aldrig färdig med sin garderob ;)

9 kommentarer:

Camilla sa...

jag skulle vilja ha ett par svarta smala byxor. inte jeans. har du nåt bra förslag?

Linda K sa...

camilla: jag har ett par stretchiga från H&M, fast dom har ett par år på nacken. hm... int eså här på rak arm...

Pia Wester sa...

Håller med! Bra lista!

Anonym sa...

Bra lista - för en gångs skull kan jag skriva "check" efter varje punkt :)
Svarta smala byxor - well, svarta lite kortare kostymbyxor finns i höstens kollektion från Acne. Jag köpte mina redan i juli. Ser att Ebba vS köpt redan och Linn bloggar om dem... så jag var väl inte helt fel ute :) Än så länge oanvända - men jag klappar på dem inne i garderoben med jämna mellanrum och inväntar lite mer höst!

Solrosfrö sa...

check, check, check! Cashmere... låt mig se... var det cashmere i den gråa från best behavior eller var det lammull det tro...?

Mie sa...

Tycker ju om att titta in här just för att du "bara" är Linda K;)
Hos mig saknas svart kort kjol o det är faktiskt inte alls lätt att hitta den rätta... får leta vidare i höst:)

Anonym sa...

Vet du var man kan köpa bastoppar (t-shirts) av bra kvalitet? Jag menar, inte såna där tunn-sladdriga som finns nästan överallt.

Anonym sa...

Jätte bra!

Linda K sa...

ffp: tackar :)

annicab: jag minns att du rapporterade om dom, prima köp :D

jessika: det var nog lammull det, men den är så kalasfin att det går lika bra :D

mie: gulle dej. look and u shall find :)

peanut: hm, såg ett test i nån tidning nyligen, men kommer inte ihåg vilken som var bäst. jag tycker faktiskt h&m:s funkar bra. när dom blir slitna är det ju inte så dyrt att köpa nya :)

lindakfan4ever: :)