tisdag, augusti 19

Jag har en plan

Den är tämligen vattentät, min plan. Ikväll ska jag träffa Polly. Vi ska på bio. Hon ska eventuellt överta min väst (ja hon har större bröst än jag). Hon vill även överta min Ralph Lauren-kavaj. Det vill inte jag (trots att jag befarar att den sitter bättre på henne, för ja hon har större bröst än jag) (nu kan man fråga sig varför jag envisas med att skaffa plagg som inte passar mina behag. Jag har inget svar på det utan kan bara spekulera. En önskan om nånting större? Lever i tron att jag har nånting större?)

Öh var var jag nu... Jo, min plan. Jag tar med mig kavajen (varför? Ja, kanske för att plåga mig själv?). Men inte i en påse, utan mig. Då kan hon rimligen inte ta den och springa. För vem lämnar sin vän ståendes enbart i en tisha?

18 kommentarer:

C. Meow sa...

Bara en som har större bröst än sin vän? ;)

Anonym sa...

Ha ha.. hon kanske själv har någon kavaj eller jacka på sig som du kan få skyla dig med..sånt har hon nog tänkt på om hon har siktet inställt på vad hon vill ha..

Vad ska ni se för film? Blir det tillslut mulder & the redhed (making out..)?

Anonym sa...

Ha ha.. hon kanske själv har någon kavaj eller jacka på sig som du kan få skyla dig med..sånt har hon nog tänkt på om hon har siktet inställt på vad hon vill ha..

Vad ska ni se för film? Blir det tillslut mulder & the redhed (making out..)?

Anonym sa...

Oj då, det gick lite för fort med det mesta i förra inlägget..
felstavat namn, två gånger, och så ser jag ju längre ner vilken film ni ska se.. får skylla på att jag precis vaknat efter nattjobb.. så nu svamlar jag vidare i oändlighet..

Spännande att se vad du tycker om filmen (fast det kommer inte ändra min åsikt förstås). Känns lite som en såndär "antingen eller" film, älska eller hata..

trevlig biokväll!

Linda K sa...

camilal: jag satsar allt på ett kort :P

batgirl: tänk om det blir catfight!? :D vi ska se mamma mia!

Anonym sa...

Det är varmt ute idag. Du klarar dig fint i tishörten.

Linda K sa...

polly: tänk om jag bara har bh då!

Anonym sa...

Den kan du få behålla. Den lär nog vara för liten för mig ändå. :D

Anonym sa...

Den kan du få behålla. Den lär nog vara för liten för mig ändå. :D

Miss Upsey Daisy sa...

Den där Polly verkar bestämd hon.

No-one sa...

Jag håller tummarna för att hon inte sliter av dig kavajen!

Linda K sa...

polly: HA HA HA!!!!

miss ud: respekt!

pixalexia: hon fick prova och lämnade sen snällt tillbaka den :)

Anonym sa...

Jag vill också ha din Ralph Lauren kavaj!!! Hör av dig direkt till mig om du vill sälja den! Lovar att bära den med heder. PLEASE!

Pernillaheterjag - du ha min mailadress!!!

Linda K sa...

pernillaheterjag: ha ha det var väldigt vad den är poppis! för det första: du får först ta dig förbi polly. för det andra: jag ska inte sälja den :)

Anonym sa...

Ralph vill till Skåneland!

Ralph vill följa med till mitt nya jobb. Ralph vill övernatta i min FÄRDIGBYGGDA walk-in-closet. Ralph vill bli sambo och känna sig omtyckt resten av min garderob. Han skulle direkt känna sig omhändertagen!

Linda - tänk på vad Ralph vill! Vad Polly beträffar så blir det tufft, det inser jag ju. Men tänk vad Ralph vill!!!

Linda K sa...

pernilla: in med di gpå ebay, där finns massor av raplphs släktingar som inget hellre vill än att komma till sverige och skåneland :D

Anonym sa...

Jag är en fena på mycket, men ebay och jag... Vetisjutton - det går bara inget bra för mig där. Hittar inte DET jag vill ha, velar och ojar mig. Har problem att räkna ut hur mycket varan kostar osv. Jag blir helt enkelt förlamad i huvudet. Ta då med i beräkningen att jag är fullt kapabel att räkna både det ena och andra... *men inte på ebay tydligen.

Får väl helt enkelt vänta ut dig (och Polly såklart)...

Linda K sa...

pernilla: din väntan ksn bli lång... ;)