onsdag, augusti 20

Begagnat

Min farmor säger ofta "begagna" istället för "använda". Och ibland tror jag det funkar bättre att begagna begagnade grejer. Som i jakten på den ultimata klänningen. Som både är somrig och funkar i höst. En riktigt fin vardagsklänning. Gärna blommig eller med annat mönster. Absolut med knäppning fram (ammar väl ett tag till, kan tänka). Helst något som inte alla andra knallar runt i (läs H&M).

Linda visar den här bilden. Nu söker jag inte Prada, men något i den stilen vore inte dumt. Och det är då jag kommer på begagnat-tankar. Får kanske dra en repa på second hand endera dagen.

Helt i
Sparas tankebanor!

9 kommentarer:

Minna sa...

Vi kan ju sekkondhandla lite imorgon kanske? Jag är på!

Linda K sa...

mina: men ja! jag mailade just damen :D

Anonym sa...

En svart v-ringad omlottklänning ska du ha.

Anonym sa...

åh, jag shoppade en fabulous 2nd hand klänning för 26kr på semestern. Inte blommig men åh så tjusig. Det är sådana här gånger jag önskar jag hade en blogg så att jag kunde visa upp den:)

Linda K sa...

sandra: det vore nåt!

lena: wow :D

Anonym sa...

om Spara är riktigt på så har Gina Tricot en riktigt söt, blommig, tunn sak i två olika färgställningar till det facila priset av 249:-

Ida sa...

carries klänning är ju inte blommig. tittar man nära ser man att det är nakna kvinnokroppar. tycker jag är roligt.

Anonym sa...

Jamen asos.com är förstås lösningen

Linda K sa...

anonym: ok! men det är lite H&M-syndromet över gina också ;)

ida: nä jag vet, men möstrad ELLER blommig är mitt motto. nakna kroppar funkar :)


ida: mja... inte heller helt unikt, eller?