onsdag, augusti 13

Sånt som funkar i vår?

Hittade en lista i Metro på sånt som kommer att hålla även i vår. Här kommer den.
  1. Paisleymönstrat. Ja det är fint, är helt på. Men jag tror inte jag har nåt sånt plagg?
  2. Byxdressen. Någon sån har jag inte heller. Inte för att jag inte gillar, har bara inte attackerats av dylikt plagg än.
  3. Långklänningen. Jättefint.
  4. Kavajen. Ja för sjutton!
  5. Shorts. Knäppt att ens lista, shorts är väl alltid rätt?
  6. Volanger. Jadå, bring it on.
  7. Spets. Ja det är jag ju redan helt kokt på.
  8. Transparenta material. Älskar det i blusform.
  9. Rosetter. Oh but I löööve rosetter. I håret, på blusar och klänningar...
  10. Hatten. Jag glassar runt med min fejk-Dior ibland, hat e cool.

8 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är så glad att du finns och bloggar. Ett tag tänkte jag bloggvägra i flera timmar. Trodde semestern var över så folk kunde komma tillbaka till sina datorer men inte..

TOMT OCH TYST!

Snart kommer väl Gage från Jurtjyrkogården och skär av mig hälsenorna. Eller nått.

Linda K sa...

miss ud: ha ha ha! den llla lymmeln. fast den där missbildade systern var nästan värre tycker jag :O

Unknown sa...

Nudu Linda, kommer en till fråga till dig som modebloggare.

Angående transparanta material, som i blusar: vad tycker du är snyggt att ha under? Just den nöten har jag inte lyckats knäcka själv - kan inte riktigt se något framför mig. Vanligt linne, eller? känns lite för enkelt?

Kottemor sa...

Passar i vår?
Mmmm, man ska väl tänka på det också...
Jag som inte ens har vant mig att hösten är på antågande.
Framförhållning!

Frida sa...

sjysst, då litar jag på att min byxdress från Monki funkar i vår också. Trots att maken tycker jag ser ut som en clown i den...

Linda K sa...

livet mitt i livet: beror på hur festligt. är det partaj kan jag gott tänka mig en fin bh under, annars absolut linne! helst med smala axelband :)

kottemor: men precis, ibland undrar man ju vad det är frågan om... :P

frida: den blå? åh den provade jag på rean men slog inte till. ångest...

Anonym sa...

Paisleymönstarat, herregud det är ju så fult!!!!
Då blir det tant varningar i höst, vinter och vår då.
Jag vägrar följa det modet.
Ibland känns det som om folk inte tänker själva utan ja det var ju snyggt bara för att någon kändis eller designers bär eller har designat det. Byxdressen visst ok, om man har rätt kropp. Spets och transparent matrial är också ok men är något man använde som tonåring. Och kavaj och långklänning visst snyggt.

Linda K sa...

anonym: ja det är lätt att dras med av modet, håller med. gillar man inte nåt tar man det väl knappast på sig.