lördag, augusti 23

Ska det vara så svårt

Jag gillar inte när affärer drar ut i ett "kan du göra nåt åt priset?" och "jag vill inte sätta in pengar innan du skickar varan" och "jag vill se och prova innan jag bestämmer mig".

För det första: priset är det som står. Prutat och klart.
För det andra: ska jag som säljare skicka varan innan köparen sätter in pengar? Skulle inte tro det.
För det tredje: det finns tydliga bilder, take it or leave it liksom. Jag möter gärna upp, men då skare bli business.

Stackars Aston, kanske bara skulle behålla honom?

8 kommentarer:

János T-E sa...

Haha, känner igen mig. En kille ringde på en bilannons som jag hade i tidningen idag. Första (och enda) frågan var "vad är ditt sista pris?". Jag blir så förbannad. Man kan väl åtminstone låtsas vara intresserad först innan man börjar pruta?!

Anna K. sa...

Otroligt drygt med sådant beteende!
Känner igen rubbet *suck*

Camilla sa...

oerhört irriterande. man har lust att säga: tyvärr, jag vill inte sälja till dig. men det gör man ju inte.

va fin du är i spetsen, förresten! (hoppsan, vilket rim jag fick till)

Polly sa...

Skulle du skicka INNAN de betalar? Hahahahaha, ja den är ju trolig!

Jösses.

Anonym sa...

sånt där gör en galen, ska man köpa så köper man - annars kan man hålla klaffen tills man bestämt sig.
punkt slut.

Linda K sa...

janost: priset står i annonsen, pucko. vill man säga.

annatje77: man blir trött.

camilla: om det strular minsta lilla skiter jag i personen! tack :D

polly: HA HA HA HA!!!

hedgehog: folk som prutar när man möts för att göra affär måste jag döda.

Petra sa...

Man måste inte sälja till vem som helst! Aldrig skicka innan pengar! Jag gillar inte att sälja. Bloppisar är bra, det känns hederligare på ngt sätt.

Linda K sa...

petra: nä såklart inte. nu tror jag det löser sig iallafall :)