söndag, augusti 31

Dubbelt upp?

Apropå problem vid frukostbordet. Jag har bestämt mig för att äta två mackor till frukost (när jag inte äter youghurt och müsli), varken mer eller mindre. Inte två och en halv, bara för att sonen får för sig att inte orka.

Ämen vaf...plötsligt känns det här inlgget fruktansvärt menlöst. Fast, allt är väl tillåtet en söndag. Vad som rör sig i min lilla hjärna är huruvida en dubbelmacka är en eller två mackor. Alltså en smörgås som är delad på två i förpackningen men sitter ihop som en är enkel eller dubbel, och hur man tänker då.

Ja herregud ni hör ju. Jag citerar en klok man vid namn Walt Whitman istället:

Do I contradict myself? Very well then I contradict myself, I am large, I contain multitudes.

5 kommentarer:

Ann sa...

Nää- nu har du gett mig huvudbry för resen av dagen;)

Varm toast är 1 macka.Det är lätt o inget att diskutera.

Men sen är gränsen lite luddigt när det gäller dubbelmacka.

kram o må väl

Översättarhelena sa...

Fantastiskt användbart citat. Ska genast lära mig det utantill!

Linda K sa...

ann: det kan man grubbla på ;) kram!

ö-helna: det är strålande och funkar jämt :D

Anonym sa...

Haha, du borde ju bli fetingbetald bloggare!

Linda K sa...

anna krimskrams: oh I wish! :D