måndag, augusti 18

Dåligt med hångel

Jag tittade just genom Gantkatalogen. Höstigt och fint i Manhattan-miljö. Ungdomliga modeller som går sammanslingrade i snygga kläder (från Gannt eller Gäänt?). Småhånglandes ibland. Och jag tänker: när hånglade jag senast på öppen gata? Då räknas inte sånt som puss på maken i förbifarten.

Sen undrade jag: vill jag alls hångla på öppen gata? Och insåg att svaret är: nej, jag har inte det desperata behovet. Men ett sånt där gå-och-hålla-om vore mysigt, sånt blir det alldeles för sällan. Kommer så lätt en barnvagn eller matkasse ivägen.

Om ett par år kanske vi kan hångla loss lite försiktigt på nån trevlig gata, maken? Varför inte på Manhattan förresten?

23 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om något helt annat. Så skulle jag vilja önska en sak. Jag tycker att din blogg är djävulskt bra. Allt som har med mode att göra och allt som inte har det.

Men en sak skulle jag faktiskt vilja se mer av. Hemma-hos-inlägg? Inredning är så himla roligt så jag nästan brallar på mig och jag tycker det ser så fint och sådär...intressant ut hemma hos er. Så det skulle verkligen vara roligt att få se mer än gluttarna man får från outfitsbilderna.

Snääääälllaaa??

Solrosfrö sa...

Manhattan måste väl vara de ultimata hångelkvarteren ;)

Anonym sa...

Abslut skall man hångla mycket. Förstärker både det ena o andra i förhållande och för kvinnors lust. Både på Manhattan o på mattan!! (Sitter på jobbet, därför är jag så rolig. Fast här kallar jag det "smeksex".)

Frida sa...

Hångel på Manhattan kan jag absolut tänka mig!

Laila och Johan sa...

Det är på tok för lite hångel... måste bli bättring (hm, låter jag lätt desperat? ;)

Pia Wester sa...

Man får vänta med sånt tills glina flyttat hemifrån. Det blir väl om sisådär en...hmmmm....ett antal år....nu blev jag deprimerad :-/

Malin sa...

Glina måste väl lära sig att man ska hångla för att må bra.

Malin sa...

Off topic: ... eller så skär jag ut rottingen som den värsta konstbov, rullar ihop den och skickar med posten?

Anonym sa...

Ha ha...vad jag känner igen mig:)

anna sa...

jag vill också hångla... när ska man hinna med det? till och med en uppsalagata skulle duga!

Anonym sa...

Instämmer! :-)

Anonym sa...

Måste bara skriva att din röda kavaj är bara såååå snygg. Jag ångrar att jag inte köpte den när den fanns, ska du bloppa den så säg bara till mig!

Borsökna Östergård sa...

Jag hade inte ens de glasögonen på mig när jag läste gantkatalogen. Jag är hopplös. Du däremot verkar fortfarande lite skönt förtappad... (saknar nån pyttelite äldre modell i katalogen, eller rasar försäljningssiffrorna då?!)

Linda K sa...

annelie: tack vad kul att höra! jag har medvetet låtit bli att köra för mycket hemma hos, men i och med vår utbyggnad kommer jag säkert inte att kunna hålla mig :D

solrosfrö: och paris!?

ingela: hångel it is then :)

frida: japp :)

loppanlej: hångel für alle :D

ffp: nej inte vänta, då blir man nog bitterfittig!

mel e: japp mer hångel. om det inte är för mycket jobb för dig, prima! jag betalar gärna frakt!

linda: ;)

fru a: ja man får ta sig hångeltid helt enkelt! :)

nilla: :)

kristina: jag säger till. men inte än på ett tag ;)

ankiefontän: ja fram med medelålders :D

Anonym sa...

Förra helgen gick maken o jag på ett 28-gradigt Manhattan i flipflops (som ALLA andra där) och höll om varann. Släppte bara greppet för lite shopping på Banana Republic och Anthropology.
Jag vill tillbaka!!!!

Polly sa...

Hångla är najs. Och hålla handen. Och hålla om. Med eller utan Gannt-kläder.

Linda K sa...

cissi: precis som gant! :D

polly: helst utan ;)

C. Meow sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
C. Meow sa...

Hångel - eller som de säger i England "a snog" är inte att förakta. Mysigt både på Manhattan och på Storgatan eller hemma i soffan eller ...

Anonym sa...

Jag hoppas att det är okej att jag citerar dig (en hel del...) i min blogg! :-) Ha det bra!

Linda K sa...

camilla: överallt helt enkelt :D

nilla: jamen givetvis :D

Anonym sa...

Kan säga att det funkar alldeles ypperligt att småhångla med barnvagn på Manhattan ;-) Känns fortfarande som att jag bor i en film efter snart 2 år här!
Sara

Linda K sa...

sara: u lucky bastard :D