tisdag, maj 13

Ånej det är hon som luktar surt

Ha förbarmande med mig. Min dotter och jag har nämligen vitt skilda åsikter i en fråga. Mjölk. Jag ser gärna att den förflyttar sig direkt från punkt A (bröst) til punkt B (dotterns mun). Av annan mening är dotra. Låt den rinna lite här och var, till höger och vänster, ner för hakan och bakom öronen, ner i mammas bh och för all del över alla mammas plagg.

Så här sitter jag i gammal mjölk. Surt, sa mamman. Mmm, sa dottern och somnade till ångorna av ännu ej tvättat tyg.

13 kommentarer:

Annie - PD sa...

Kladdigt värre ju!
Du får plasta in henne och dig själv innan ammning :D

Anonym sa...

I går kväll när jag drog av min paltorna för en välbehövlig dusch upptäckte jag att jag gått omkring med en av dotterns minikräksar längs ryggen vem vet hur länge. Fräscht?

Anonym sa...

I går kväll när jag drog av min paltorna för en välbehövlig dusch upptäckte jag att jag gått omkring med en av dotterns minikräksar längs ryggen vem vet hur länge. Fräscht?

Linda K sa...

annie: ha ha ha, oh så smidigt :D

Minna sa...

Och gärna en host eller nys med munnen full av mjölk!

Översättarhelena sa...

Its a messy business, but someone's gotta do it ...

Miss Upsey Daisy sa...

Verkar vara ett vitt spritt bekymmer gällande amning.

Vitt spritt. Som i mjölk.

Alltså. Jag är för trött för att skriva kommentarer...

Anonym sa...

Jag tycker det låter mysigt. Saknar det. Säker "mjölkar" hon in sitt revir...Mao var glad att det är mjölk som rinner.. :D

Spiro sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Spiro sa...

Mm, själv upptäckte jag att det luktar unkas i vår säng av all spilld och numera surnad mjölk..:o/

Linda K sa...

annalena: ha ha ha en klassiker :D dottern kräks aldrig (typ tre gånger på 6 veckor) peppar peppar...

minna: mjölk e livet :D

ö-helena: and that someone´s me :P

miss ud: jag uppskattar ändå dina försök ;D

ingela: ja amningen i sig är det mysigaste som finns. alla små miner och läten, man bara dör :)

spiro: man tenderar att byta lakan liiite oftare nu för tiden ;)

Anonym sa...

Hahahaha! Själv har jag haft två spyisar som lägger till (till det du redan beskrivit) doften av retunerad vara. Det vidgar det sensoriska spektrat vill jag lova.

Linda K sa...

mo: jajemen! :D