lördag, maj 17

Drömkväll

Vad hände? Vi hade ju en nästan helt normal vuxenkväll igår, maken och jag. Alla barn utom dottern utflugna, och hon var på strålande humör under middagen. Så vi kunde prata med varann! Utan att bli avbrutna eller behöva överrösta eller tjata om att äta upp och tvätta händerna. Ett glas vitt vin till det, katjing!

La dottern i egen säng för första gången när hon somnat för natten. Inga barn i vår säng! Så vi... :*)

Jag är tokpigg. Ta mig till outleten innan jag exploderar!

15 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Ojoj här händer det grejer.

Linda K sa...

johanna: :P

Anonym sa...

ojojoj, det var mer vuxenkväll än vad jag hade det igår, med kompisar sovandes på vardagsrumsgolvet :)

Linda sa...

oh my! sju veckor efter förlossningen!??
:O
du måste ha ett gott läkkött, kvinna!
:D

Miss Upsey Daisy sa...

Kommer helgen att fortsätta i samma vuxenanda? ;-D

Camilla sa...

Grattis till dig! ;-)

Linda K sa...

hedgehog: ha ha, sov dom på golvet? :D

linda: det gick alldeles utmärkt :P

miss ud: näru, ikväll kommer sonen och bonussonen rumstera ;)

camilla: man tackar :D

Anonym sa...

Grattis, grattis. :) (Sen kommer en hel del barnmorsketankar flygande om olika saker. Men, men idag är jag ju ledig. Så det så...)

Linda K sa...

ingela: fniss, du får ta det på måndag ;)

Anonym sa...

Linda K: mmm. På måndag. Med STORA receptblocket i näven!!!
(Så det inte blir som med en av mina mammor, som kom på efterkontroll: Jag fick leta upp alla kondomer jag hade på rummet så hon fick med hem. Inklusive "Dagen efter piller". Hå, ja, ja, vad de kan hitta på de däringa patienterna...:D

Anonym sa...

Majlård, på hugget redan?! Några rådjur i dande..? ;)

LindaLiten sa...

Härligt! Man får verkligen ta alla tillfällen i akt. Helt plötsligt är ngn magsjuk, bortrest, stressad, barnvakt....eller ngt annat livs-trivialt.

LindaLiten sa...

Härligt! Man får verkligen ta alla tillfällen i akt. Helt plötsligt är ngn magsjuk, bortrest, stressad, barnvakt....eller ngt annat livs-trivialt.

Linda K sa...

ingela: och jag som försäkrade maken att så länge jag ammar... :S

polly: jovars, men vi hade rullgardinen nerdragen :D

lindaliten: japp, och gärna sängen full med barn :D

Anonym sa...

Linda K: !!!!!!!!!!!!!!!! (Det hade min mamma också sagt till maken.)
Men om man ammar HELA tiden, max 4-6 timmars uppehåll mellan målen så är det ganska säkert med den metoden, men inte 100%.
Man kan ta D E P upp till 5 dygn efter samlag. Bara så du vet. Fast jag eg är ledig..... :)