lördag, maj 31

Polly-lista

Jag träffade mina musketörer Polly, Minna och Sara idag över en smäktande lunch i svalkande skugga. Nu lånar jag förstnämnda dams dagens-lista!

vill ha: bort bilringen.
klädsel: check that dagens outfit out!
smink: mascara, kajal och skugga.
frisyr: hårspänne i luggen, håret bakom öronen.
händelse: bloggdejt.
låt: ja vad kan det vara då... nån jollervariant till dottern kanske.
planer: grilla ikväll.
saknad: farmor, tänker massor på henne.
dummaste: att maken är sjuk.
sjuka: att jag har snutit ut ungefär en hink snor under dagen.
drog: kaffe, värre än så blir det inte.
kram: la familia.
puss: mest sonen.
köp: gardinstänger från Svenskt Tenn.
godis: en mycket liten 72-procentig mörk chokladbit.
humör: gott.

9 kommentarer:

Polly sa...

Ja, gud asså, MINST 70% kakao ska chokladen ha, då är den som GODAST. Fy för sån där trashig, okultiverad mjölkchoklad. :P

Peace in mind sa...

Värsta dåligt att mannen är sjuk, resten lät ju riktigt bra:)

Linda K sa...

polly:HA HA HA! ;)

anna funderar: ja han ligger och febrar under ett täcke :(

Anonym sa...

oahahaha - jag tänkte som Polly ;)

Tack för idag - kram kram!

Linda K sa...

hedgehog: den var ljuvlig, min lilla choklad :D tack själv!

Anonym sa...

Jag läste idag att man under en livstid producerar ungefär ett badkar snor och slem. Mysigt va?

Linda K sa...

matilda: inte mer än så? ;D

Katti sa...

Sluta tjata om din vikt och bilringen. Du är sjukt snygg och jättesmal. Du har fött världshistoriens sötaste bebbe. Den försvinner. Jag skulle bli så glad om du kan hitta tacksamheten för hur vacker du är, hur smal du är och snygg din kropp är. Det är värsta förolämningen mot oss andra mullisar när du klagar... :)

Linda K sa...

kattis: tack, snällt av dig. och jag är tacksam över världens finaste dotter! men jag måste ju utgå från mig själv. jag brukar väga mindre och det är så jag vill väga. kommer ju inte i delar av min garderob, det är inte så kul. jämfört med en del är jag också en mullis ;)