tisdag, maj 20

Ska jag vårda dig?

Hittade Typealyzer via Solrosfrön. Jag är tydligen en Vårdare:

Vårdaren (the relater) föredrar att förlita sig på sina sinnen, det man kan se, höra och ta på. När de ska fatta beslut om något föredrar de att göra det med personlig värme och hur beslutet påverkar människor. Hur viktig frågan är för dem själva eller andra de bryr sig om är oftast det första de tänker på, medan den rent logiska analysen kommer först i andra hand.

De är mycket mer intresserade av fakta om människor än om fakta om saker och brukar därför ha ett smidigt socialt liv. De brukar trivas bäst i arbeten där deras omtanke om andra personer kommer till sin rätt - gärna arbete med barn och äldre, socialt arbete, försäljning (om varorna är konkreta) och serviceyrken.

Det som framförallt driver Vårdare är bra relationer med andra människor. Det kan vara både känslan av närhet med andra människor i nuet (att få hjälpa till eller bli hjälpt) eller upplevelsen av trygga och stabila långsiktiga relationer (familjen, vänkretsen, medlemskap i sammanslutningar etc ). De framstår ofta som sociala och personliga på gott och ont. Vill du få en Vårdares uppmärksamhet - pröva "hmm... skulle du kunna hjälpa mig med... eller hur mår du?".

Man kan ofta känna igen Vårdare på att de ofta använder ord som beskriver människor, känslor och deras uppfattning om dem.

Vårda vårda vårda... säger man ordet flera gånger låter det till slut jättekonstigt.

17 kommentarer:

Lox sa...

Jag är också en vårdare.

(Hittade testet via Clara den underbara.)

Sincerely Johanna sa...

Jag blev också vårdare och då gjorde jag om testet tre gånger med vilt skillda inlägg. Tror det är något lurt med svaret.

Anonym sa...

Aaah...tester gillas! Ska genast genomgå;)

Linda K sa...

alla: hm är alla vårdare tro?

Anonym sa...

Jag blev idealisten:)

Linda K sa...

linda: aha det finns alternativ :D

fröken L sa...

Jag blev också en vårdare, kanske är det smittsamt?... ;-)

Anonym sa...

Jag med.

Anonym sa...

Jag blev också vårdere. Det stämmer väl rätt bra, jag jobbar som undersköterska.

Anonym sa...

och jag blev idelalist.

Ganska roligt med tanke på att jag stort sett bara gnäller i bloggen nu för tiden ;-)

Linda K sa...

alla: vårdare eller idealist verkar helt klart vara grejen :P

Var dags glimtarn sa...

Jag med vårdare....tydligen.

Linda K sa...

vdg: förvånad? ;D

Solrosfrö sa...

Känner mig som en blandning av vårdare och praktiker... Jag tror att det är vårt bloggande om barnen som gör oss till vårdare ;)

Linda K sa...

jessika: ganska troligt :)

Anonym sa...

Jag blev tänkaren och testade jag min gamla blogg så blev jag också vårdaren. Vet inte vilket som stämmer bäst, hehe.

Linda K sa...

fröken isakson: du kan ju välja lite efter humör :)