torsdag, maj 15

I örat

Det är en salig blandning jag har i mp3:n. Man kunde tro att jag är schizofren. Vad jag minns från prommisen:

Kent - Columbus
A camp - and if you want me I´m your country...
Pet Shop Boys - Being booring
Dolly Parton - Nine to five
Lisa Miskovsky - Mary
nån 60-talsdänga som handlar om ungdomar som gifter sig
Cardigans - Erase and rewind
Morrissey - First of the gang to die
George Michael - Star people
Robbie Williams - Come undone
Ted Gärestad - Chapåklack (som det ju stavas...)
Cat Stevens - Morning has broken

... och mera Kent och mera Cardigans och ännu mer.



15 kommentarer:

Anonym sa...

Min musiksmak! Älskar Kent (de spelar i Stockholm 28/6) och Cat Stevens dansade vi bröllopsvals till! /Sandra

Anonym sa...

jag tänker INTE berätta vad jag har för låtar i min mobil...

Linda K sa...

sandra: stabil! :D

hedgehog: nu när du säger så MÅSTE du berätta :D

Anonym sa...

nope - du får ge mig tusen spänn minst ;)

Anonym sa...

Haha, du har ju lika galet mixad musiksmak som jag ju!

Linda K sa...

hedgehog: milda makter vad hemlig du är :D

åsa s: :)

PGW sa...

det saknas lite heavy rock här alltså. Lite Marylin Manson eller Prodigy eller så.

anna sa...

en tilltalande blandning!

Linda K sa...

tpgw: mjäää inte min melodi :)

fru a: jag diggade järnet :D

Jo sa...

Alldeles förträfflig musiksmak! :) Fast i min spelare byts nog Kent ut mot J. Cash och så slänger jag in lite frk Maggio, annars ser din lista ut att vara skrämmande lik min! (På tal om Gärdestad, har du lyssnat på hela texten till den där "Vilken härlig dag" någon gång? Man rodnar över fluktarvisan om man lyssnar ordentligt. Märklig text!)

Linda K sa...

jo: åh dom skullejag med glädje också slänga in, är lite dålig p att uppdatera min spelare bara :) ha ha ha, ja den är en riktigt liten fuling den !

Petra sa...

Gott & blandat (fast Kent smakar sådär). Jag gillar speciellt "någon 60-talsdänga... om ungdomar som gifter sig".
Guldstjärna för cardigans och Morrissey :)

Linda K sa...

petra: ja den där it´s matrimonyyyy... ingen aning hur den hamnat i min spelare, men nu är den där och jag diggar :D

kent är kung!

Anonym sa...

Riktigt bra mustiksmak!!! Har själv hälften av låtarna på min Ipod...dock ej Kent.)// Vickan

Linda K sa...

vickan: då får jag säga detsamma :D