måndag, maj 19

Så här var det ju

- Askungen går nog inte på bal.
- Va? Inte det?- Vad vad det du sa?
- Ni ska få se. Dom fixar det nog, med jobb, jobb och jobb. Hon får aldrig sin klänning klar.
- Öh, öh... stakars Askungen.
- Hej, vi ska sy den!

Vi ska sy och vi ska klippa
vi ska göra´t, ska vi tippa.
För den stora galakvällen
så ska vi sy modellen
Vi syr och släpper i den och ett skärp av siden
och Askungen på bal bland gästerna i hundratal
den vackra flickan blir i slottets stora sal.

Sätt igång nu, skynda, ila vi har inte tid att vila
klänningen den ska vi klara, ja, vänta lite bara.
- Ja, jag klipper till med saxen.
- Och jag kan sy och tråckla.
- Låt flickorna sy till den, du ska skaffa smycken.

Och den vackraste hon blir på hela kvällen.
Ja, den vackraste hon blir på hela kvällen.

En dröm ger åt tanken vingar,
den blir verklig då
I drömmen du allt betvingar
och allt du vill ha kan du få.
Och om du på lyckan väntar
så kan du finna den en gång.
Fast om ditt hjärta kanske gråter
så kommer drömmen åter.
Och kärleken vaknar en gång
med en sång.

9 kommentarer:

PGW sa...

Eeeh håller traktens möss på att sy en klänning till dig ..?

Linda K sa...

tpgw: man kan alltid hoppas!

Linda sa...

filmen fick jag se två gånger under gårdagens regnoväder.

PGW sa...

Det är en hake med det där. Jag trodde möss bara var godsinta rent allmänt, men när jag såg hela filmen insåg jag att hon matar dem rätt frekvent. De måste fjäskas för alltså. Inte undra på att inga klänningar blir sydda här.

Linda K sa...

linda: grattis :D

tpgw: nä vi som sätter ut fällor :p

Jo sa...

Vaaarför kan man den där utantill, men kommer inte ihåg var man parkerade bilen? Hur funkar hjärnan egentligen? (Syftar alltså på mig själv, inte på dig)

Mössen ute i vårt ruckel vill då rakt inte sy några klänningar, bara osva på katternas kudde....

Linda K sa...

jo: hjärnan är knäpp :D

PGW sa...

Nämen Linda, det blir aldrig några klänningar på det viset. Tänk om det är mössen som ska hämta smycken som ni smäcker fast i fällor! Jamen du förstår ju, INGA smycken!

Fröken Finemang sa...

bara sådär brast jag ut i "skön??"sång..
kom även i håg "rätt" melodi hela texten igenom .. (ja rätt o rätt, men de lät inte tokfel fel i huvudet)

:)