torsdag, maj 22

... jomen ja

Tjata tjata tjaaata. Ursäkta, men jag mal hur mycket jag vill här.

Tittade på s.o.l.g.l.a.s.ö.g.o.n. på Massimo Dutti idag. Skitsnygga. Men jag har bestämt, nä det har mitt jobb och Försäkringskassan gjort förresten, att inte lägga en tusenlapp på solskydd. Så jag vågade inte ens be att få prova, då hade jag säkerligen gått därifrån med ett par.

När jag tänker efter är jag förresten en kass solglasögonbärare. Orkar sällan pilla in linser, det blir glasögon för det mesta. Och då får jag vara utan. Fast mina Gina Tricoter har jag ju solskydd till. Som jag redan repat, skit.

Vet ni, jag tror jag har snöat in en aning...

11 kommentarer:

Åsa sa...

Lite har du snöat in ;) Men jag håller med, det är sk*tsvårt att hitta solisar. Själv gågr jag omkring i ett bar riktigt fula billga saker som jag inte ens minns vart jag köpt!

Anonym sa...

http://www.polaroideyewear.com/eyewear.jsp

Polaroid Inkognito : Har jag : såå nöjd, kolla in !

Eva.

Översättarhelena sa...

Jag tyckte de här var rätt snygga. Lite våghalsigt att handla utan att prova, kanske, men de var ju väldigt billiga å andra sidan.

Anonym sa...

Allstå nu låter jag säkert supertråkig, men jag köpte slipade solglasögon för typ 6 år sedan för kanske 1500 kr - det var ngt bra erbjudande. Och jag använder dessa fortfarande... Det är ett av mina bästa köp hittils. Kanske inte absolut senaste trenden men absolut helt ok. Sedan köper jag billiga bågar som jag har när jag har lincer vilket jag nästan aldrig har.... Enda jobbiga är att byta mellan vanliga och solglas när man tex är ute på stan och springer mkt ut och in...

Men om du sällan har lincer så tycker jag nog det är ett bra beslut att inte köpa apdyra som inte är slipade...

Anonym sa...

Oj vad duktigt! Solisar hör ju annars till de där farliga fyra:
Väskor, skor, toppar och solisar.

Strongt!

Anonym sa...

Tappert ! :)
Jag kör med mina gamla Rayban köpta på flyget för 5 år sen. Helt enkla och klassiska. Tyvärr ej så fräcka. Dessutom äger jag ett par bruna Wayfarer från 1988 men har lite svårt för den trenden då det påminner för mycket om den tiden.

Anonym sa...

sara t: känner mig tvingad att korrigera lite - linser stavas med S - du skriver ju ändå på en tvättäkta BIBLIOTEKARIES sida!!
;)
/stavningspolisen

Anonym sa...

Okej, då har jag bara en liten fråga... vilken färg ska bågarna vara? Här i mina lådor finns allt... bruna, ljung, svarta, guld, vita. Mest Chanel, Ysl & Gucci. Har säkert 30 par så... du förstår nog varför jag funderar på en bloppis... :-)

Anonym sa...

Gillar också Polaroid. Bra när man som jag tillbringar sommaren vid vattnet. Annars gillar jag Persol, har ett par hemma men har surfat in på ebay och kollat vad som erbjuds:

http://clothing.listings.ebay.com/Sunglasses_Persol_W0QQdfspZ32QQfromZR4QQsacatZ132993QQsocmdZListingItemList

Linda K sa...

alla: ja nu blev det ju ett par h&m... till att börja med i allafall :P

a.k: men iiiiii! chanel skulle jag dö för! :D

Anonym sa...

Jag stavar med cccc ;-)