söndag, maj 18

Vad gör dom i USA efter klockan tre?

Äh, strunt i den konstiga rubriken. Vad jag försöker säga är att. Ja vad försöker jag säga egentligen?

Jomen så här. När man budar på eBay går tiden för budgivningen ofta ut helt knäppa tider, oftast mitt i natten. För oss i Sverige alltså. Jag är med i en budgivning som avslutas klockan fyra i morgonbitti. Det är inte så att jag med spänning stannar uppe till dess, eller ens ställer klockan och kliver upp för att invänta slutet.

Nä. Man får helt enkelt se när man klivit upp dagen därpå. Där har dom ett visst försprång, amerikanerna. Lucky bastards.

6 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Jag måste erkänna att jag en gång ställde klockan mitt-i-natten för att lägga bud på eBay. (Fast då var jag ju förstås inte småbarnsmamma, det är en viss skillnad!) Tyvärr vann jag inte den budgivningen ändå ...

Linda K sa...

ö-helena: bittert! :(

Anonym sa...

Det är jobbigt det där med tidsskillnaden! Två av mina bästa vänner bor nu i USA och det blir många sena nätter med skype... De hinner ju knappt hem från skolan innan jag ska sova, det är lite krångligt! Men det är tur att man är ung och pigg, typ! ;)

Linda K sa...

julia: ja njut ungdomen! sen sitter du där med bebis och ständig sömnbrist ;D

Spiro sa...

Själv var jag uppe och ammade vid 4 så jag hade ju kunnat bevaka budet åt dig! ;o)

Linda K sa...

spiro: jag hör av mig nästa gång det blir aktuellt :D