onsdag, oktober 4

Min arvedel

Ångest ångest. Ja det är den förbenade jeansklänningen som spökar. Klänninget. Det är kärlek. Och det är priset. Den är egentligen alldeles för dyr. Provar den varje kväll och tänker att ja jag behåller den. Men så får jag ågren igen på morgonen. Kollade på alternativ på stan igår, men hittade inget liknande. Jo en Diesel jeansklänning, men den var inte alls lika fin som min. Min känns liksom unik, och med tanke på prisalappen är det väl bara en handfull personer som är lika ärthjärniga som jag och går och köper den. I morgon får jag lov att bestämma mig, då går öppna köpet ut...

Om man googlar jeansklänning får man nästan bara fram barnkläder. Vadå, måste man vara 4 för att passa i det plagget?

UPDATE: Här kan man se en riktig modell modella med klänninget. Och om man vill veta priset får man surfa in på asos.com för jag klarar fortfarande inte av att skriva det.

29 kommentarer:

Emelie sa...

vad kostar den egentligen, om man får fråga?

Anonym sa...

åh, fy vad jobbigt...
men det är ju snart lön igen... eller, hur var det?

Minna sa...

Det var jag som var anonymus där ovan...

Cecilia sa...

Det är ju nästan skam att lämna tillbaka en klänning som är så snygg och passar dig så bra. Visst jag förstår om du tycker att den är för dyr, men kan du inte bara förbjuda alla andra inkö till nästa löning...

Anonym sa...

I feel for you. Tänk på att vi är med dig hela vägen, oavsett vilket beslut du än må ta...*knuten, sträckt näve*

Anonym sa...

men åååh, du är ju jättefin i den - men jag fattar hur du menar.

Nu vet jag ju inte vad den kostar, men jag hade ont i magen flera veckor när jag köpte min MJ-väska. Nu använder jag den inte alls...

Om du kommer att använda klänningen mycket kan det väl vara värt priset - men om det blir en klänning som hänger på en galge, för fin och dyr för att användas - lämna tillbaks =)

Lycka till, och som Krimskrams säger - vi står med dig!

Anonym sa...

Behåll den och ät nudlar resten av månaden!

Linda K sa...

emelie: fråga får man men man får inget svar för om jag berättar det dör alla!

minna: ja det går, men det känns lite slösaktigt bara... :)

cecilia: du talar klokt!

anna krimskrams: ha ha ha! Tack syster kamrat! Det känns skönt *med knyten sträckt näve*

hedgehog: tack gulle! För fin är den definitivt inte, den är ju närmast slit och släng, vilket kanske är orsaken till att jag tycker den är väl dyr. Bajs, jag tror jag behåller den! :D

dtk: tack jag hör dej! :)

Anonym sa...

Vad tycker maken? Mitt samvete blir iaf någorlunda rent om maken tycker att inköpet är fint. Lägg beslutet på honom...i nöd och lust, var det inte så det sades?

Och klänningen ÄR snygg!

Anonym sa...

Men nu blir man ju VERKLIGEN nyfis på vad klänninget kostar! Inte behöver du vara orolig för att vi dör - vi som läser din blogg är väl av tämligen samma skrot och korn antar jag. Dvs ibland har man lagt en summa pengar som typ motsvarar en mindre lands BNP på ett plagg, ett par stövlar, en väska, en stereoanläggning eller nåt annat egentligen ganska onödigt.
Så kom igen och berätta nu vad den kostar *nyfiken så jag spricker* då blir det lättare att säga keeper eller goner typ.

Min åsikt utan att veta priset är annars att den är väldigt egen (i positiv bemärkelse), sitter som en smäck på dig och om den dessutom är skön så är det ju super.
Nackdelen kan vara att den kanske inte är direkt tidlös, eller? kan risken vara att den blir hängande som garderobsvärmare efter bara några användningar? *spekulerar*

Anonym sa...

Hmm..hittade den på nätet, och gosh den var verkligen inte billig! Förstår ditt dilemma - men behåll den! ;)

Linda sa...

jag tycker, precis som alla andra, att den är jättefin på dig, men för mig är det alltid så att tvekar jag så är det inte ett klockrent köp. om det verkligen känns 100% så brukar jag inte få sådana där eftertänksamhetsattacker, oavsett pris. men det är jag & mina funderingar.
lycka till, säger jag, och jag förstår dig om du 1. behåller den eller 2. lämnar tillbaka den. sådeså.

Kerstin sa...

Jag tycker du ska behålla den. Annars kommer du att sitta och muttra "jeansklänning" då du är 90 bast.

Anonym sa...

Annars kan jag ta den! Men hur mycket kan den kosta 2 papp? Replays vanliga jeans kostar väl alltid runt 1500 eller nåt?

/Hälsningar soon to be flodhäst.

P.S Delad vårdnad? ;)

Unknown sa...

Lämna tillbaka den omedelbums och köp kanelbullar istället!

Har du inte tillräckligt med kläder ; )

Anonym sa...

Fyndade på modehuset köpte en jättefin jacka för 600 kr isf 5000kr...fynd, det fanns även en hel del annat + snygga bh:ar för 100 lappen = rekomenderar!
Kram Linda L

Linda K sa...

anneca: blanda inte in maken i vårt förhållande ;) Nä maken ska inte rådfrågas, han har noll känsla för priser och skulle kunna få hjärtsvikt. Han tycker klänningen är söt, det räcker.

jessica: den kostar som Gotlands bnp ungefär ;) Nej jag kan inte, jag har föräldrar som skulle känna att de misslyckats med min uppfostran om jag nämnde det.
Snygg - check
Skön - check
Priset - ont det gör ont men det går
Användning - året om faktiskt

tack för tankarna! :D

ida: jaså hittade du den, var? :)

linda: jag har upptäckt att jag ibland inte fungerar så, jag kan a dödsångest men sen känna mig jättenöjd när jag väl bestämt mig. Burr!

kerstin: HA HA HA! Jag kommer att bli känd som jeanskvinnan på hemmet :D

lena: den kostar mer än jeansen... kära flodhät, klart du får låna :D

janne: kvinnor är från venus, män är från mars. You say kanelbulle - I say jeansklänning :P

linda l: åhå grattis! kan vi inte äsga att den kostade 5000 så känns min klänning mer överkomlig ;) Behållerja gklänningne har jag tyvärr inte ens råd med en strumpa...

Anonym sa...

Hos Asos av alla ställen..

Anonym sa...

Hejsan. supersnygg klänning. men jag vet iaf att om jag lägger mycket pengar på ett plagg, ja då ska jag vara säker på att det ska användas flitigt. nästan inga av mina plagg blir jättefligt använda eftersom jag tröttnar rätt fort.
men, tänk efter du. hur är du?
förresten såg jag en liknande (ja, kanske inte lika snygg) på lindex. säkert billigare iaf! du kan ju kolla in den!

Anonym sa...

KLänningen går ju kombinera hur mycket som helst behåll och glömm vad den kostar.
Räkna på mellan skillnaden på en billigare variant då brukar det kännas så hårt.
ewac

Linda K sa...

ida: tack! nu kan jag kolla in den på nån annan också, det brukar hjälpa i valet och kvalet.

elin: tack för tips! Men när jag har hittat en dyrdyr klänning som jag älskar känns det lite motigt att knalla till Lindex. O du förstår vad jag menar :)

ewac: tack för stöd! jag tror det är en keeper :)

Anonym sa...

Den är väldigt snygg framifrån, men baksidan håller inte samma klass tycker jag. Köp en snygg jeansskjorta och ett par skor istället!

Linda K sa...

erika: man jag har en skitasnygg jeansskjorta och hundra par skor! Det är klänning jag vill ha :O

Polly sa...

Äh, priset var väl inte så farligt. Jag trodde det var nåt åt det dubbla... DÅ hade det varit skitdyrt! :) En keeper.

Linda K sa...

polly: f*n jag som just bestämt mig för att lämna tillbaka *dör en smula*

Anonym sa...

Benen ser ganska korta ut i den,i alla fall bakifrån.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har en skitsnygg jeansklänning, men den använder jag nästan aldrig! Äsch, du behöver ingen jeansklänning ;-)

Anonym sa...

Trodde också att den var dyrare, men visst är det mycket pengar.

Lycka till med beslutet!

Himla snygg är de i alla fall.

Kram

Linda K sa...

mall: kansk eför att modellen har leggings?

linda: misstänker att det kan bli så, min är på väg tillbaks...

intressesmurfen: tack :) Mmmm den är snygg men jag lämnar den ändå. *tår i ögat*